افغانستانخبر برتر

مولوی عبدالکبیر: جامعه بین‌المللی به زلزله زدگان ترکیه و سوریه کمک همه جانبه کنند.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء حکومت طالبان با نشر پیام تسلیت در مورد زلزله در ترکیه و سوریه گفته است بالای جامعه بین‌المللی صدا میکنم که به زلزله زدگان ترکیه و سوریه کمک های همه جانبه کنند.
دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرای حکومت طالبان روز «دوشنبه ۱۷ دلو» با نشر این پیام گفته است با تاثر فراوان آگاهی یافتم که در اثر وقوع زلزله قوی در چند شهر کشورهای ترکیه و سوریه صدها تن جان باخته، بیشتر از دو هزار تن مجروح و خسارات زیادی مالی به بار آمده است.
مولوی عبدالکبیر با ابراز غم شریکی با مردم کشورهای ترکیه و سوریه گفته است که بالای جامعه بین‌المللی صدا میکنم که به زلزله زدگان کمک های همه جانبه نمایند.

بامداد «دوشنبه – ۱۷ دلو»، دو زلزله قوی محدوده بزرگی از جنوب ترکیه و در نزدیکی مرز این کشور با شمال‌غرب سوریه را لرزاند و بنابر گزارش‌ها تاکنون دست کم منجر به کشته شدن بیش از ۳۴۰۰ نفر در این دو کشور شده است.

عملیات امداد و تلاش برای نجات زیرآوارماندگان همچنان ادامه دارد اما امدادگران با سرمای زمستانی و کوهی از بتون و آجر روبرو هستند.

پس از آن که ترکیه از جامعه جهانی درخواست کمک کرد، کشورهای همسایه این کشور تیم‌های امدادی، سگ‌های زنده‌یاب و محموله‌های کمکی به این کشور ارسال کردند.

موسسه زمین‌شناسی آمریکا شدت زلزله اول را ۷.۸ درجه اعلام کرده که در حدود ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه بامداد روی داد.

کارشناسان می‌گویند این زمین لرزه اول یکی از قوی‌ترین زلزله‌های تاریخ ترکیه بوده است. کسانی که در این مناطق جنوبی ترکیه حضور داشتند می‌گویند لرزه‌ها حدود ۲ دقیقه ادامه داشت.

۱۱ دقیقه بعد از این زلزله اول، پس لرزه‌های قوی در مرکز ترکیه حس شد و از جمله زمین لرزه قوی دیگری به بزرگی ۷.۵ این مناطق را لرزاند.

یکی از مقام‌های مرکز مدیریت بحران ترکیه گفته زمین‌لرزه دوم پس‌لرزه نبوده بلکه مستقلا یک زلزله قوی دیگر محسوب می‌شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا