افغانستانخبر برتر

هالند به بازماندگان قربانیان حمله هوایی نیروهای این کشور در افغانستان غرامت می‌پردازد.

دولت هالند گفته است که به حکم دادگاه درباره‌ی بمباران «غیرقانونی» یک ساختمان مسکونی توسط نیروهای هالندی در سال ۲۰۰۷ در افغانستان که منجر به کشته‌شدن حدود ۲۰ غیرنظامی شد، اعتراض نخواهد کرد.

این حمله در دره‌ی «چوره» ولایت ارزگان انجام شده بود. به گزارش اسوشیتدپرس، بازماندگان این حمله علیه دولت هالند شکایت کرده بودند.

دادگاه محلی لاهه در ماه نوامبر حمله‌ی مذکور را نقض قوانین بشردوستانه‌ی بین‌المللی خواند و دولت هالند را به پرداخت غرامت محکوم کرد.

وزارت دفاع هالند در دفاعیه‌ی خود گفته بود هنگامی که ارتش این کشور به محوطه‌ی دیواری معروف به «کوالا» حمله کرد، جنگ‌جویان طالبان در آن سنگر گرفته بودند.

اما بنابر گزارش‌ها، در زمان حمله حدود ۱۲ ساعت از زمانی که طالبان در این ساختمان سنگر گرفته بودند، می‌گذشت. قضات نیز به این نتیجه رسیدند که ارتش در آن زمان بدون داشتن اطلاعات کافی این ساختمان را به‌عنوان هدف حمله‌ی نظامی انتخاب کرده‌ است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا