افغانستانجهانخبر برتر

متقی : سفارت افغانستان در ترکیه تیمی را برای کمک به محل زلزله فرستاده است.

امیر خان متقی «سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان» در تماس تیلفونی با وزیر خارجه ترکیه گفته است که سفارت افغانستان در انقره تیمی را برای کمک به محل زلزله فرستاده است.
دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه طالبان با نشر خبر نامه یی گفته است که مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی در یک تماسی تلیفونی با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در مورد تلفات جانی و مالی زلزلهٔ شدید اخیر در ترکیه، صحبت کرده است.
متقی گفته است که امارت اسلامی در‌ محدوده امکانات خود با مردم ترکیه اعلان کمک کرده است و در صورتی که بخواهد، تیم‌های نجات و کمک‌های عاجل صحی آماده کمک و نجات اند.
وزیر خارجه ترکیه از مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی‌ به‌خاطر تماس تلیفونی و ابراز غمشریکی تشکری کرد و زلزلهٔ اخیر ‌را از جمله شدیدترین زلزله‌ها در تاریخ ترکیه خواند که نزدیک به سیزده میلیون انسان در ده ولایت آسیب رسانیده است.
وزیر خارجه ترکیه ضمن تشکری از کمک‌ها، افزود که افغان‌ها و ترک‌ها در طول تاریخ با هم همکار بودند و در صورتی که به کمک‌ نیاز باشد، از برادران افغان خویش درخواست کمک خواهیم کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا