افغانستان

انفجار در مکتب دخترانه در جوزجان؛ دو دانش‌آموز کشته و ۱۱ تن زخمی شدند.

منابع محلی در ولایت جوزجان می‌گویند که در اثر انفجار نارنجک در داخل صنف درسی یک مکتب ابتداییه دخترانه در ولسوالی قوش‌تیپه این ولایت، دو دانش‌آموز دختر جان باخته و ۱۱ دانش‌آموز دختر زخمی شده‌اند.

منابع معتبر مردمی روز پنج‌شنبه، ۱۰ حمل، می‌گویند که این انفجار حوالی ساعت ۹:۰۰ صبح روز چهارشنبه، ۹ حمل، در داخل یکی از مکتب‌های ابتداییه در ولسوالی قوش‌تیپه رخ داده است.

منابع در مورد این‌که این نارنجک چگونه در این صنف درسی به‌ دست کودکان دانش‌آموز رسیده، معلومات ارایه نکرده‌اند.

از جانبی، عبدالستار حلیمی، سخنگوی فرماندهی امنیه طالبان در جوزجان، با تایید این خبر می‌گوید که این انفجار قبل از ظهر روز چهارشنبه، ۹ حمل، در ولسوالی قوش‌تیپه رخ داده بود.

او اما آمار قربانیان رویداد را متفاوت اعلام کرده و گفته است که در این انفجار دو دانش‌آموز دختر ۱۰ و ۱۲ ساله کشته و شش تن دیگر مجروح شده‌اند.

به گفته او، این کودکان زمانی کشته و زخمی شده‌اند که پس از پیدا کردن یک نارنجک با آن سرگرم بازی بوده‌اند.

از سوی دیگر، منابع آگاه در جوزجان به این باورند که در انفجار صنف‌های درسی دختران، گروه طالبان دست دارد.

برخی منابع در جوزجان معتقدند که ممکن است انفجار در مدرسه دخترانه کار آن دسته از اعضای طالبان باشد که می‌خواهند مکاتب ابتدایی دخترانه هم بسته شوند.

گفتنی است که انفجار مهمات منفجرناشده در کشور جان شمار زیادی از کودکان را گرفته است.

روز گذشته دراثر انفجار هاوان در ولایت هلمند دست‌کم دو کودک زخمی شدند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا