افغانستان

فعالیت قونسلگری روسیه در مزار شریف از سر گرفته می‌شود.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان، به خبرگزاری دولتی تاس گفت که قونسلگری روسیه در مزار شریف دوباره شروع به فعالیت کرده است.

قونسلگری روسیه در مزار شریف در سرطان ۱۴۰۰ به دلیل نگرانی‌های امنیتی در ماه‌های منتهی به سقوط دولت افغانستان بسته شده بود.

دیپلوماتی به اسم الکسی پریورزف به عنوان سرقونسل در مزار شریف تعیین شده است. او قبلا در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به عنوان معاون سفیر روسیه در افغانستان کار کرده بود.

کابلوف به تاس گفت که قونسلگری روسیه در مزار شریف پس از «تجزیه و تحلیل کامل از نظر امنیتی» بازگشایی شده است. او گفت که یک تیم روسی در ماه نوامبر ساختمان قونسلگری را بررسی کرد.

سال گذشته در همین روزها سفارت افغانستان در مسکو به طالبان واگذار شد. روسیه که در حال حاضر به دلیل تهاجم بر اوکراین توسط کشورهای غربی منزوی شده است تلاش دارد تا روابط دیپلماتیکش را با کشورهای مخالف امریکا نظیر چین، ایران و کوریای شمالی بیشتر کند.

 

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا