افغانستان

آتش سوزی در جنگل های کنر، تاکنون ۸۰ جریب جنگل سوخته است

مقام های محلی ولایت کنر از ادامه آتش سوزی در دو روز پیهم در این ولایت خبر می دهند. یکی از مسئولان اداره حوادث در کنر می گوید که آتش سوزی ادامه دارد و تاکنون ۱۴هکتار جنگل و علفچر سوخته اند.

احسان الله احسان، مدیر ارزیابی خسارات ریاست حوادث در ولایت کنر می گوید که این آتش سوزی در ساحات سندری و کرنگل ولسوالی دره پیچ کنر به وقوع پیوسته و جریان دارد.

او می افزاید که تاکنون ۸۰ جریب جنگلات و علفچرها سوخته اند و آتش سوزی ادامه دارد: «تقریبا ۱۴ هکتار جنگل و علفچر تا کنون سوخته اند که ۸۰ جریب می شود.»

وی علاوه می کند که برای مهار این آتش سوزی حدود دوصد تن به شمول کارمندان ریاست مبارزه با حوادث طالبان در ولایت کنر و مردم محل رفته اند، اما نتوانسته اند که اتش را مهار سازند.

مردم محل مدعی شده اند که بدون اقدام فوری نهاد های مربوطه مهار آتش در این جنگلات ممکن نیست.

این چندمین بار است که در جنگلات ولایت های شرقی افغانستان، به ویژه در نورستان ،کنر و خوست، ساحات زیادی طعمه آتش‌سوزی شده است.

چندی پیش در آتش سوزی در ولایت خوست جنگلاتی به ساحه ۳۰ جریب زمین از بین رفت.

آتش‌سوزی‌های پی در پی در جنگلات کنر و سال گذشته در نورستان و خوست نگرانی‌هایی را در مورد نابودی این جنگلات به وجود آورده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا