افغانستان

«شورای مقاومت ملی»: کشورها حق مداخله در امور افغانستان را ندارند

«شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان» در واکنش به تنش لفظی میان نماینده‌های افغانستان و پاکستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفته است که «کشورهای دیگر حق مداخله در امور افغانستان را ندارند».

این شورا در اعلامیه‌ای که امروز (پنج‌شنبه، ۶ میزان) منتشر کرده، نوشته است که از موضع نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد «قویا» حمایت می‌کند.

«شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان» اظهارات نماینده‌ی پاکستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد را «مداخله‌ی آشکار» در امور افغانستان دانسته است.

این شورا افزوده است: «هرگونه لابی‌گری از سوی دیگر کشورها به نفع گروه طالبان محکوم و مداخله‌ی صریح در امور داخلی افغانستان است.»

اعضای این شورا از سازمان ملل متحد و جامعه‌ی بین‌المللی خواسته‌اند که افغانستان را برای استقرار یک نظام مشروع و متعهد به ارزش‌های جهانی و منشور سازمان ملل متحد یاری کند و از مداخلات آشکار دیگر کشورها در امور آن جلوگیری به عمل آورد.

در آخرین نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افغانستان که شام روز سه‌شنبه (۴ میزان) برگزار شد، نصیراحمد فایق، نماینده‌ی افغانستان با منیر اکرم، نماینده‌ی پاکستان دچار تنش لفظی شد.

نماینده‌ی پاکستان نمایندگی فایق از افغانستان را زیر پرسش برد و گفت که نمایندگی او در این سازمان رسمیت ندارد.

فایق در واکنش به اظهارات نماینده‌ی پاکستان گفت که او نماینده‌ی افغانستان است و «در مورد غم و اندوه مردم این کشور صحبت می‌کند که از مداخله‌ی کشورهایی رنج می‌برند که امروز دوگانه‌ بازی می‌کنند».

او افزود که پاکستان از یک طرف خود را قربانی تروریسم می‌داند و از طرف دیگر برای یک «گروه تروریستی دیگر در افغانستان لابی می‌‌کند».

پیش از این، احمد مسعود، رهبر «جبهه مقاومت ملی افغانستان» نیز در این مورد واکنش نشان داده بود و آن را «مداخله و تجاوز آشکار» در امور افغانستان دانسته بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا