افغانستان

یک شهروند افغانستان ۹ افغان دیگر را به آتش کشیده است

رسانه‌های ایرانی گزارش دادند که نُه شهروند افغانستان توسط یک افغان دیگر در جنوب تهران به آتش کشیده شده‌اند که از این میان، دو نفر شان جان باخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ایران، این نُه نفر صبح روز شنبه (۱ میزان) در بازارچه «قوام‌الدوله» جنوب تهران در خانه‌ای توسط بنزین به آتش کشیده شده‌اند.

به گزارش این رسانه، عامل آتش‌افروزی نیز یک شهروند افغانستان است و توسط پولیس ایران بازداشت شده است.

تسنیم نوشته است که متهم روز شنبه به‌صورت مخفیانه وارد طبقه دوم شده و در آنجا ابتدا بنزین را روی نُه مرد جوان که خواب بودند پاشیده و سپس اقدام به آتش‌افروزی کرده است. به نوشته‌ی تسنیم، خود این فرد هنگام فرار دچار سوختگی و توسط افراد دیگر زمین‌گیر شده است.

متهم به بازپرس جنایی گفته است: «چندی قبل از کشور افغانستان به ایران آمدم و مشغول کار شدم. قبلا سه روز در خانه مورد نظر سکونت داشتم، اما صاحب‌خانه من را بیرون کرد؛ ناگفته نماند که برادرم با برخی از مصدومان در مغازه‌های اغذیه‌فروشی باب‌همایون کار می‌کرد و به‌خاطر اختلافات، اخراج شده بود.»

این مرد افزوده است که به‌خاطر همین ماجراها از نُه مرد دیگر کینه گرفته است.

طبق گزارش تسنیم که دیروز نشر شده، دو نفر از زخیمان جان باخته‌اند. این رسانه وضعیت هفت نفر دیگر را نیز وخیم گزارش داده است.

این رسانه افزوده است که اجساد برای معاینات دقیق‌تر به طب عدلی منتقل شده و متهم برای روشن‌شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پولیس آگاهی قرار گرفته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا