معلومات

اتحادیه اروپا ۶۱ میلیون یورو به پناه‌جویان اخراج‌شده از پاکستان و افراد آسیب‌پذیر کمک کرد

اتحادیه اروپا ۶۱ میلیون یورو برای حمایت از پناه‌جویان اخراج‌شده از پاکستان و افراد آسیب‌پذیر در افغانستان کمک کرده است.

این اتحادیه روز سه‌شنبه، ۱۶ عقرب، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که بخشی از این کمک‌ها برای مردم افغانستان در داخل کشور در نظر گرفته شده و بخش دیگر آن، به مهاجران اهل افغانستان در پاکستان اختصاص می‌یابد.

اتحادیه اروپا وضعیت بشری در افغانستان را نگران‌‌ کننده عنوان کرده است.

به گفته این اتحادیه، از بسته‌ کمک جدید، ۶۰ میلیون یورو به سازمان‌های بشردوستانه‌ فعال در افغانستان و یک میلیون یورو به سازمان‌های پاکستان اختصاص داده شده است.

در اعلامیه آمده است که این کمک به بحران غذایی در افغانستان رسیده‌گی خواهد کرد و با این بودجه سرپناه، مراقبت‌های صحی، آب و غذا برای جمعیت آسیب‌دیده از زمین‌لرزه در غرب کشور فراهم خواهد شد.

یانز لنارچیچ، کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا گفته‌ که نیازهای بشردوستانه‌ مردم افغانستان پس از زمین‌لرزه‌های ویرانگر بسیار نگران‌کننده است.

اتحادیه اروپا تاکید کرده که این اتحادیه در سال جاری میلادی ۹۴ میلیون یورو کمک بشردوستانه به مردم افغانستان ارایه کرده است.

افغانستان در حال حاضر با یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های بشری درگیر است و حدود ۲۹ میلیون تن در کشور به کمک‌های فوری جهانی در سال جاری نیاز دارند.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که ۹۰ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زنده‌گی می‌کنند و حدود ۱۷ میلیون تن با ناامنی شدید غذایی مواجه‌ هستند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا