افغانستان

وزیر خارجه پاکستان به هیأت طالبان: متعهد به ادامه تعامل هستیم

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده است که جلیل عباس جیلانی، وزیر این وزارت و هیأتی از طالبان به سرپرستی ملاشیرین آخوند، درباره «موضوعات کلیدی مورد علاقۀ‌ دوجانبه، از جمله صلح و امنیت و همچنان ارتباط مردم‌بامردم» گفت‌وگو کرده‌اند.

این دیدار روز چهارشنبه، ۱۳ جدی، در اسلام‌آباد صورت گرفته است.

بربنیاد اعلامیۀ وزارت خارجه پاکستان، جلیل عباس جیلانی در این دیدار گفته که کشورش متعهد به ادامه تعامل و روابط دوجانبه سودمند با طالبان است.

جیلانی در این دیدار همچنان بر پرداختن به مسایل مورد نیاز برای استفاده از ظرفیت کامل تجارت و اتصال در منطقه تأکید کرده است.

به گفته این وزارت، هیأت طالبان نیز موافقت کرده است که به «تعامل و گفت‌وگو در سطح بالا» برای تقویت روابط دوجانبه ادامه دهد‌.

به‌دنبال بیشترشدن تنش‌ها میان طالبان و پاکستان، هیأتی برای «شکست بن‌بست» روابط میان این گروه و پاکستان به اسلام‌آباد سفر کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته که هیأت این گروه در «ششمین نشست کمیته مشترک هماهنگی افغانستان ـ پاکستان» نیز شرکت کرده است.

به گفته وی، در این نشست در مورد حل منازعاتی که در امتداد مرز دیورند میان هردو کشور به‌وقوع می‌پیوندد و ایجاد تسهیلات برای باشنده‌گان دو طرف مرز، تصمیم گرفته خواهد شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا