معلومات

پایان نشست شورای امنیت؛ ۱۱ کشور خواستار توقف سرکوب زنان و دختران افغان شدند

نماینده‌گان ۱۱ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در یک اعلامیه مشترک  تداوم تبعیض جنسیتی و ستم سیستماتیک طالبان بر زنان و دختران در افغانستان را محکوم کرده‌اند.

آنان روز دوشنبه، ۷ حوت خواستار توقف سرکوب زنان و دختران توسط طالبان در کشور شده‌اند.

در این اعلامیه که پیش از برگزاری نشست شورای امنیت درباره‌ افغانستان از سوی کشورهای سویس، بریتانیا، امریکا، اکوادور، فرانسه، جاپان، مالت، کوریای جنوبی، سیرالئون، اسلوونی و گویان صادر شد، آمده است که طالبان در قبال نقض حقوق‌بشر و «جنایت علیه زنان» باید پاسخ‌گو باشند.

آنان تاکید کرده‌اند که زنان و دختران افغان باید از حقوق انسانی و آزادی‌های اساسی‌شان در زنده‌گی عمومی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استفاده کامل داشته باشند.

در اعلامیه آمده که تنها راه ثبات و توسعه پایدار در افغانستان روند سیاسی فراگیر مبتنی بر حاکمیت قانون و حقوق‌بشر به‌‌ویژه رعایت کامل حقوق‌ زنان است.

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که روز گذشته در پشت‌ درهای بسته در مورد افغانستان برگزار شده بود، بدون نتیجه‌گیری مشخص به پایان رسیده است.

اعضای شورای امنیت در این نشست در مورد تمدید دوره کاری یوناما، تعیین نماینده ویژه سازمان ملل متحد و نتایج نشست دوحه گفت‌وگو کرد‌ه‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا