معلومات

پولیس آلمان دو شهروند افغان را به اتهام برنامه‌ریزی حمله در سویدن بازداشت کرد.

 پولیس آلمان دو شهروند افغان را به اتهام برنامه‌ریزی حمله در نزدیکی پارلمان سویدن بازداشت کرده است.

پولیس این کشور در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس نگاشته است که ابراهیم و رامین از شهروندان افغان روز سه‌شنبه‌، ۲۹ حوت براساس حکم دادگاه از شهر «گرا» واقع در ایالت اورینگن بازداشت شده‌اند.

به گفته پولیس، این دو تن از سوی شاخه خراسان داعش مامور به انجام حمله در نزدیکی پارلمان سویدن شده‌ بودند.

ای‌بی‌سی‌نیوز به نقل از پولیس آلمان گزارش داده است که این دو شهروند افغان از سال ۲۰۲۳ به این‌سو حامی فکری گروه داعش بودند و ابراهیم در ماه آگست گذشته به شاخه خراسان داعش در این کشور پیوسته بود.

برپایه اطلاعات، تابستان سال گذشته داعش به ابراهیم دستور داده بود که در واکنش به سوزاندن قرآن حمله‌ای را در سویدن انجام دهد.

پولیس آلمان تصریح کرده است که این دو شهروند افغان در مشوره با مقام‌های داعش اقدامات را برای این حمله انجام داده بودند.

آنان همچنان برای کمک به یکی از اعضای زندانی داعش در شمال سوریه دو هزار یورو پول جمع‌آوری کرده‌اند.

در همین حال، نانسی فایزر، وزیر امور داخله آلمان گفته است که این کشور «قاطعانه» برای جلوگیری از حملات اسلام‌گرایان عمل می‌کند.

فایزر افزوده است: «تهدید تروریسم اسلامی همچنان حاد است.»

گفتنی است که فعالان ضد اسلام در سویدن سال گذشته نسخه‌ای از قرآن را به آتش کشیدند. این اقدام گروه‌های تندرو غیرمسلمان سبب افزایش افراط‌گرایی اسلامی در اروپا شده است.

این در حالی است که در ماه اکتوبر گذشته یک مرد مسلح دو طرفدار فوتبال سودینی را پیش برگزاری یک مسابقه در بروکسل، پایتخت بلژیک تیرباران کرده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا