افغانستان

متقی: افغانستان کشور مستقل و آزاد است.

امیرخان متقی، وزیر امور خارجه طالبان در گفت‌وگوی تلفنی با علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفته است که مداخله در امور این گروه به نفع هیچ‌کسی نیست.

 

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ طالبان روز سه‌شنبه، ۲۹ جوزا، در شبکه اجتماعی ایکس به نقل از متقی نگاشته که افغانستان «کشور آزاد و مستقل» است.

 

وزیر امور خارجه طالبان افزوده است: «ما در هر غم و شادی با همه کشورهای همسایه خود را شریک می‌دانیم. امارت اسلامی [رژیم طالبان] طی نزدیک به سه سال گذشته دست‌آوردهای خوبی در بخش‌های اقتصادی و سیاسی با جمهوری اسلامی ایران داشته است.»

 

وی همچنان خواستار گسترش روابط اقتصادی میان تهران و طالبان شده است.

 

با این حال، کنی از اشتراک مقام‌های طالبان در مراسم تشییع جنازه رییس ‌جمهور و وزیر امور خارجه پیشین‌ ایران قدردانی کرده و آن را نشانه از «رابطه حسنه» میان این گروه و تهران عنوان کرده است.

 

این دپیلمات ایرانی با اشاره به ادامه حملات اسراییل بر غزه، ابراز امیدواری کرده است که کشورهای اسلامی در برابر این حملات صدا بلند کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا