افغانستان

وزارت عدلیه طالبان یک مسجد شیعیان را در کابل مهرولاک و دستور تخلیه‌ ده‌ها خانه را صادر کرده‌اند.

منابع می‌گویند که وزارت عدلیه‌ حکومت طالبان دستور تخلیه نزدیک به ۱۰۰ خانه. مسکونی در منطقه‌ سناتوریم شهر کابل را صادر کرده است و گفته است که این خانه‌ها بر زمین غصب‌شده‌ دولتی ساخته شده است.

یک منبع به خبرگزاری شاهد می‌گوید که وزارت عدلیه‌ طالبان تا اکنون در این ساحه یک مسجد اهل تشیع را مهرولاک کرده و گفته است که این مسجد بر زمین غصبی ساخته شده است.

به‌گفته‌ منبع، دوشنبه‌شب (۱۱ سرطان) اهالی محل نماز شام را در مقابل مسجد ادا و از خودشان عکس در شبکه‌های اجتماعی نشر کرده، اما طالبان از این موضوع خشمگین شده و ملا امام و چند نمازگزار را بازداشت کرده‌اند.

یک منبع دیگر می‌گوید که نمایندگان مردم محل با چند نفر دیگر نیز ناپدید هستند. براساس ادعای این منبع، باشندگان محل در زندان شخصی سرپرست وزارت عدلیه‌ی طالبان هستند.

به‌گفته‌ منابع، باشندگان سناتوریم درباره‌ی ملکیت شان سند شرعی و عرفی دارند، اما وزارت عدلیه‌ی طالبان می‌گوید که این اسناد جعلی است.

یک منبع افزود که در حال حاضر موضوع به دادگاه اختصاصی طالبان راجع شده است.

این منبع توضیح داد که براساس اطلاعات او، زمین تحت دعوا در گذشته تبادله شده است.

به‌گفته‌ منبع، باشندگان محل این زمین‌‌ها را از فردی به‌نام حسن‌علی خریداری کرده‌اند.

مساحت دقیق زمین تحت دعوا مشخص نیست. یک منبع گفت که در ساحه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ خانه وجود دارد. منبع دیگر می‌گوید که حدود ۸۰ خانواده در این ساحه زندگی می‌کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا