افغانستان

وزیر دفاع پاکستان: ما در افغانستان عملیات کرده‌ایم و به آن ادامه خواهیم داد

خواجه محمدآصف، وزیر دفاع پاکستان تایید کرده که ارتش این کشور در خاک افغانستان زیر سلطه طالبان عملیات نظامی انجام داده است.

محمد آصف در گفت‌وگو به بخش اردوی بی‌بی‌سی که روز سه‌شنبه، ۱۲ سرطان، منتشر شده، گفته است که پاکستان بدون مشوره با طالبان به حملاتش بر پایگاه‌های شبه‌نظامیان تی‌تی‌پی در افغانستان ادامه خواهد داد.

وی افزوده است که حملات هوایی علیه گروه‌هایی انجام خواهد شد که نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را در پاکستان هدف قرار می‌دهند.

وزیر دفاع پاکستان تصریح کرده است: « این واقعیت دارد که ما در افغانستان عملیات کرده‌ایم و به آن ادامه خواهیم داد.»

به گفته وی، که اگر شبه‌نظامیان بر اهدافی در پاکستان حمله کنند، نیروهای این کشور نیز به آن‌ها پاسخ قاطع خواهند داد.

این مقام ارشد دفاعی پاکستان خاطرنشان کرده است که اسلام‌آباد بدون اطلاع قبلی به طالبان، بر مراکز شبه‌نظامیان تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در خاک افغانستان حمله خواهد کرد.

خواجه محمدآصف اذعان کرده است: «چرا باید به آن‌ها [طالبان] بگوییم آماده شوید، ما می‌آییم؟»

این در حالی است که پنج‌شنبه گذشته هم وزیر دفاع پاکستان طالبان را متهم به حمایت از تی‌تی‌پی کرده و هشدار داده بود که ارتش این کشور در عملیات جدید زیرنام «عزم استحکام»، در صورت نیاز پناه‌گاه‌های فرامرزی شبه‌نظامیان را در خاک افغانستان هدف قرار خواهد داد.

یک روز پس از آن، وزارت دفاع طالبان این اظهارات را «ناسنجیده» خوانده و اعلام کرده بود که رهبری پاکستان باید به کسی اجازه ندهد تا در مورد موضوعات «حساسیت‌برانگیز» اظهارنظر کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا