افغانستانخبر برتر

متقی: عمران خان به افغانستان توهین نکرده است.

مولوی امیرخان متقی، وزیر خارجه حکومت سرپرست طالبان در واکنش به گفته‌های حامد کرزی که گفته بود «عمران خان در سخنانش افغانستان را توهین کرده است»، گفت که نخست وزیر پاکستان از حکومت‌های پیشین انتقاد کرده و هیچ توهینی به مردم افغانستان نکرده است.

متقی روز «دوشنبه، ۲۸ قوس»، پس از بازگشتش از پاکستان به خبرنگاران گفت که در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در پاکستان، هیچ حرف‌های توهین آمیز در مورد افغانستان گفته نشده است.

از این رو او تأکید کرد که طالبان به عنوان یک حکومت، هیچ واکنشی نسبت به گفته‌های پاکستان نشان نخواهند داد.

وزیر خارجه حکومت سرپرست طالبان با بیان این‌که همه اشتراک کننده‌گان در این نشست نظریات خود را داشتند، افزود: «هرکسی نظر خود را داشت. مهم این است که عمران خان دولت های قبلی را رد کرد، من فکر می‌کنم مسوولان دولت‌های قبلی در واقع مجبور شدند که عکس‌العمل نشان بدهند. بنابر این در دیدگاه عمران خان حرف توهین آمیز نمی‌بینم که نسبت به آن عکس‌العمل نشان بدهیم.»

گفتنی است که عمران خان در نشست سازمان اسلامی گفته بود که داعش در افغانستان فعالیت دارد و از این کشور پاکستان را تهدید می‌کند. هم‌چنان او ادعا کرد که اکثریت طالبان پشتون اند و در روستاهای پشتون نشین خانواده‌ها حاضر نیستند، حتا در مقابل امتیازات دختران‌شان را به مکتب روان کنند.

این سخنان انتقاد تند حامد کرزی، رییس جمهور پیشین را به دنبال داشت. کرزی سخنان نخست وزیر پاکستان را «تفرقه‌افگنی» میان اقوام افغانستان دانست و تأکید کرد که این حرف‌ها «توهین» به مردم افغانستان است. او به حکومت پاکستان توصیه کرد که از تبلیغات و دخالت در امور داخلی افغانستان دست بردارد و به ‌عنوان یک همسایه نیک در راستای روابط حسنه و متمدانه تلاش کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا