افغانستان

اتحادیه اروپا ۱۰ میلیون یورو برای کمک به افغانستان در بخش صحت اختصاص داد

سازمان جهانی صحت اعلام کرده است که اتحادیه اروپا بیش از ۱۰ میلیون یورو به این سازمان و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم ملل متحد برای پیشبرد خدمات بهداشت روانی و اختلالات مصرف مواد مخدر در افغانستان اختصاص داده است.

این سازمان روز چهارشنبه، ۳ عقرب، با نشر اعلامیه‌ای نوشته است که این کمک مالی اتحادیه اروپا تضمین می‌کند که سازمان جهانی صحت و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد می‌توانند دسترسی به حمایت‌های سلامت روان و درمان سوءمصرف مواد مخدر و خدمات توان‌بخشی را برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر در افغانستان از جمله زنان و دختران، گسترش دهند.

رافایلا آیودیس، کاردار اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته است که این اتحادیه به‌شدت نسبت به بهبود سلامت و رفاه مردم در افغانستان تلاش می‌کند.

به گفته او، با این بودجه اضافی افراد نیازمند بیشتری دسترسی خواهند داشت.

از جانبی، لو داپنگ، نماینده سازمان جهانی بهداشت در افغانستان تاکید کرده است که حمایت اتحادیه اروپا در تسهیل دسترسی به حمایت‌های بهداشت روانی و درمان سوءمصرف مواد مخدر و خدمات توان‌بخشی برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر در افغانستان ضروری است.

وی تصریح کرده است: « این ۱۰ میلیون یورو اضافی به‌طور قابل توجهی تلاش‌های ما را برای مقابله با چالش‌های موجود سلامت روان و اختلال مصرف مواد مخدر در میان این جمعیت‌ها افزایش می‌دهد و از این طریق ما را قادر می‌سازد مراقبت‌ها و حمایت‌های لازم را ارایه دهیم.»

این در حالی است که پیش از این نیز چندین بار اتحادیه اروپا پول نقد، دوا و تجهیزات طبی به افغانستان کمک کرده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا