افغانستانخبر برتر

وزارت خارجه طالبان: میدان هوایی کابل، برای پرواز های داخلی و بین المللی کاملاً فعال شده است.

وزارت خارجه طالبان روز یکشنبه گفته است که خطوط هواپیمایی بین المللی باید پرواز های خود به میدان هوایی کابل را از سر بگیرند. این وزارت گفته است که مشکلات فنی میدان هوایی کابل رفع گردیده است.
عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در یک پیام تویتری نگاشته است : « میدان هوایی (کابل) برای پرواز های داخلی و بین المللی کاملاً فعال شده است.»
او افزوده است: که حکومت طالبان همکاری کامل با همه خطوط هواپیمایی را تضمین می کند و انتظار دارد که همه خطوط هواپیمایی و کشور های که قبلاً به کابل پرواز انجام می دادند، پرواز های خود را از سر بگیرند.
پس از آنکه طالبان در میانه ماه آگست پایتخت افغانستان را نیز به تصرف خود درآوردند، همه پرواز های ملکی و تجارتی از طریق میدان هوایی بین المللی کابل قطع گردیدند.
نیرو های امریکایی، پیش از خروج آخرین سرباز شان از افغانستان، هواپیما های نظامی و تجارتی و همچنان سیستم رادار این میدان را تخریب کردند. در پی آن تیم های تخنیکی از کشور های قطر و ترکیه در اوایل سپتمبر این میدان را دوباره فعال ساختند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا