افغانستان

شرکت هوایی ایرعربیه امارات متحده عرب پروازهایش را به کابل آغاز کرد

پس از فلای دوبی، ایر عربیه دومین شرکت هوایی امارات متحدۀ عرب است که پروازها را به کابل انجام می‌دهد.

وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی حکومت طالبان از آغاز پروازهای شرکت هوایی “ایرعربیه” امارت متحدۀ عرب به کابل خبر داد.

این وزارت با نشر پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گفت که نخستین پرواز این شرکت امروز چهارشنبه ۱۰ جنوری (۲۰ جدی) به کابل صورت گرفت.

وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی حکومت طالبان گفته است: “این شرکت هوایی پس از این به طور معمول روزانه یک پرواز بین شارجه و کابل انجام می‌دهد که سهولت‌های بیشتر برای مسافران فراهم خواهد کرد”.

همچنان این وزارت گفته است که چندی پیش شرکت هوایی “فلای دوبی” نیز پروازهایش را در افغانستان از سر گرفته بود.

پیش از این، شرکت هوایی ایر عربیۀ امارات متحدۀ عرب به تاریخ ۲۷ دسمبر ۲۰۲۳ (ششم جدی) اعلام کرده بود که پروازهای خود را به کابل، به تاریخ دهم جنوری ۲۰۲۴ آغاز می‌کند.

عادل العلی، رییس شرکت ایر عربیه با نشر بیانیه‌ای گفته بود: “این خدمات مصداق تعهد ما به مشتریان برای فراهم ساختن زمینۀ سفرهای ارزان است.”

در وبسایت ایر عربیه دیده می‌شود که قیمت تکت یک طرفه پرواز ایر عربیه از شارجه به کابل حدود ۲۶۹ دالر است.

پس از فلای دوبی، ایر عربیه که در شهر شارجه مستقر است، دومین شرکت هوایی امارات متحدۀ عرب است که پروازها را به کابل انجام می‌دهد.

پس از آنکه طالبان در اگست ۲۰۱۲ بر افغانستان مسلط شدند، تقریباً تمام شرکت‌های هوایی خارجی پروازهای شان را به افغانستان متوقف کردند.

در حال حاضر شرکت‌های کام ایر و آریانا افغان ایرلاین از کابل به دوبی، مسکو، اسلام‌آباد و استانبول پرواز دارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا