افغانستان

کمیته‌ی بین‌المللی نجات: ویروس کرونا افغانستان را با فاجعه‌ انسانی روبه‌رو کرده است.

کمیته‌ی بین‌المللی نجات هشدار داده است که ویروس کرونا افغانستان با فاجعه‌ی انسانی روبه‌رو کرده است. این نهاد با نشر اعلامیه‌ای گفته است که بسیاری از بیماران کووید–۱۹ در افغانستان به دلیل محدودیت آزمایش، شناسایی نمی‌شوند.

در اعلامیه‌ی این نهاد که روز دوشنبه، دوازدهم جوزا، نشر شد، آمده است که موارد ابتلا به ویروس کرونا در جریان ماه گذشته میلادی ۶۸۴ درصد افزایش یافته است، با آن هم از ۸۰ تا ۹۰ درصد مبتلایان بالقوه به ویروس کرونا آزمایش گرفته نمی‌شود.

طبق این اعلامیه، وزارت صحت عامه ظرفیت آزمایش روزانه تثبیت کرونا را به دو هزار مورد رسانده‌ است، اما روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ هزار نمونه برای آزمایش دریافت می‌کند.

در اعلامیه‌ی کمیته بین‌المللی نجات نتیجه‌گیری شده است که با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا و محدودیت آزمایش تشخیص در افغانستان، میزان بلندی از بیماران کووید–۱۹ که هنوز شناسایی نشده‌اند، وجود دارد.

کمیته‌ی بین‌المللی نجات از جامعه جهانی خواسته است که برای بهبود، ظرفیت آزمایش تثبیت کرونا با افغانستان همکاری کند.

بر اساس یافته‌های این نهاد، شرایط اقتصادی ناشی از ویروس کرونا حدود ۱۱ میلیون تن را در افغانستان در معرض «ناامنی غذایی» و گرسنه‌گی قرار داده است.

این در حالی است که شمار بیماران کووید–۱۹ در کشور به مرز ۱۶ هزار تن نزدیک شده است. از این میان، بر اساس آمار رسمی، ۲۴۶ بیمار کووید–۱۹ جان باخته‌اند. مقام‌های صحی نیز از پی‌آمد شیوع ویروس کرونا و وقوع فاجعه احتمالی ناشی از آن هشدار داده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا