افغانستان

وزارت صحت عامه: روند ابتلا به ویروس کرونا در کشور رو به کاهش است.

احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه می‌گوید که بر اساس بررسی‌های این وزارت روند ابتلا به ویروس کرونا در کشور رو به کاهش است.

آقای عثمانی که روز یک‌شنبه، یکم سرطان در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت که وزارت صحت عامه وضعیت عمومی ابتلا به ویروس کرونا را در سه شاخص بررسی کرده است.

به گفته او، این سه شاخص عبارت از مطالعه سطح مثبت بودن نتایج لابراتواری، درجه بستر شدن بیماران در شفاخانه‌های اختصاصی کووید-۱۹ و مشاهده اعراض و علایم کلینیکی بیماری کووید-۱۹ در نزد افراد بوده است.

احمدجواد عثمانی خاطرنشان کرد: «گمانه بر این زده می‌شود که تعداد واقعات ابتلا به ویروس کرونا در سطحی رسیده است که آهسته‌آهسته در حال کم شدن است.»

او کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا را یک نوید خوش برای مردم خواند، اما در عین حال تأکید کرد که باید توصیه‌های صحی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت جدی رعایت شود.

سرپرست وزارت صحت عامه در این نشست خبری گفت که علیه کارمندان صحی شایعاتی نادرست در شبکه‌های اجتماعی به نشر رسیده است که گویا اعضای بدن بیماران را بیرون می‌کنند و یا با تزریق دارو بیماران را می‌کشند.

او افزود که علیه این نوع تبلیغات که روحیه کارمندان صحی را آسیب می‌رساند، به صورت جدی اقدام می‌کند و از مردم نیز خواست که دست به این چنین شایعات نزند.

بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت صحت عامه که روز یک‌شنبه نشر شد، با ثبت ۴۰۹ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در یک شبانه‌روز گذشته، شمار مجموعی بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۲۸ هزار و ۸۳۳ تن افزایش یافته است.

تاکنون هشت هزار و ۷۶۴ تن از بیماران کووید-۱۹ در کشور صحت‌یاب شده‌اند و ۵۸۱ بیمار دیگر نیز جان باخته‌اند.

در حال حاضر ۱۹ هزار و ۴۸۸ بیمار فعال کووید-۱۹ در کشور وجود دارد.

بخش زیادی از بیماران در خانه‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

وزارت صحت عامه تا کنون ۶۴ هزار و ۹۵۸ آزمایش شناسایی بیمار کووید-۱۹ را انجام داده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا