افغانستان

وزیر دفاع پاکستان: اگر مجبور نشویم، به دنبال درگیری با طالبان نیستیم

خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان گفته است که این کشور به دنبال درگیری نظامی با طالبان افغان نیست و «استفاده از زور آخرین گزینه خواهد بود.»

او گفت که اگر طالبان تی‌تی‌پی را مهار نکند، ارتش پاکستان در آینده نیز به مناطقی در افغانستان حمله خواهد کرد.

وزیر دفاع پاکستان این اظهارات را در مصاحبه‌ای با صدای امریکا بیان کرده است که متن آن روز چهارشنبه، اول حمل در وبسایت این رسانه منتشر شد.

آصف به این شبکه گفت: «زور آخرین گزینه است. ما نمی‌خواهیم که با افغانستان وارد درگیری مسلحانه شویم.»

پاکستان در واکنش به حمله مرگبار تحریک طالبان پاکستان بر نیروهای امنیتی خود در وزیرستان شمالی، روز ۲۸ حوت بر پناهگاه‌های شبه نظامیان در ولایت‌های خوست و پکتیکا حمله هوایی انجام داد.

پاکستان گفت که در این حمله افراد بلندپایه تی‌تی‌پی کشته شدند اما سخنگوی طالبان افغان با رد آن گفته است که در این رویداد افراد ملکی جان خود را از دست دادند.

وزیر دفاع پاکستان تهدید کرده است که اگر طالبان افغان جلو حملات تی‌تی‌پی را نگیرد، مسیرهای تجاری از خاک پاکستان به روی افغانستان مسدود خواهند کرد.

او گفت: «اگر افغانستان با ما مانند یک دشمن برخورد می‌کند، چرا باید به آن دسترسی به یک دهلیز تجاری بدهیم؟»

خواجه آصف گفت که تهدید طالبان پاکستانی «خیلی بزرگ شده» و به طالبان افغان هشدار داده است که این تهدید «به صورت فعلی نمی‌تواند ادامه یابد.»

طالبان پناه دادن به طالبان پاکستانی و استفاده این شبه‌نظامیان از خاک افغانستان را رد کرده است. اما، حکومت پاکستان گفته است که ۶ هزار عضو تی‌تی‌پی همراه با خانواده‌های خود در افغانستان زندگی می‌کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا