افغانستان

کمیته حمایت از نظامیان پیشین: نهادهای بین‌المللی نظامیان پیشین را از بند طالبان آزاد کنند

کمیته حمایت از نظامیان پیشین افغانستان از سازمان ملل متحد، کمیته صلیب سرخ و نهادهای‌ حقوق بشری خواسته‌‌ است تا از زندان‌های طالبان نظارت کرده و برای رهایی نظامیان پیشین بر این گروه فشار آورند.

کمیته حمایت از نظامیان پیشین که به تازه‌گی از سوی نظامیان پیشین ایجاد شده، روز یک‌شنبه، ۱۵ دلو با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در حال حاضر هزاران‌ تن از نیروهای امنیتی و دفاعی حکومت پیشین در زندان‌های طالبان زیر شکنجه به‌سر می‌برند.

در اعلامیه این کمیته آمده است: «با درنظر داشت ادامه تعقیب، بازداشت، شکنجه، توهین، تحقیر و قتل نظامیان پیشین و خانواده‌های‌شان توسط طالبان نیاز است تا فشارهای بین‌المللی بر طالبان افزایش یابد.»

در بخش دیگر این اعلامیه آمده است: «خواست ما از سازمان ملل متحد، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، نهادهای حقوق بشری و جامعه جهانی این است تا نظارت بر زندان‌های طالبان، به‌ویژه زندان‌های زیر اداره‌‌ استخبارات این گروه را افزایش داده و در زمینه رهایی فوری هزاران نظامی پیشین اقدام کنند.»

با روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان، این گروه همواره دست به بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین زده‌اند.

در آخرین مورد، طالبان روز گذشته نیز یک سرباز ریاست امنیت ملی حکومت پیشین را در پنجشیر بازداشت کردند.

این نظامی پیشین شاه‌ محمود نام دارد و از سوی طالبان در مربوطات ولسوالی رخه ولایت پنجشیر بازداشت شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا