افغانستان

وزیر خارجه طالبان: ۱۲۰ شهروند افغانستان در جنگ سودان گیر مانده‌اند

امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان روز یکشنبه در یک گردهمایی در ولایت خوست گفت که ۱۲۰شهروند افغانستان در جنگ سودان گیر مانده‌اند.

آقای متقی گفت روز یک‌شنبه مشغول این کار بوده که از افغان‌های گیر مانده در سودان محافظت شود. با این حال او جزئیات بیشتری در این مورد نداد.

با تشدید درگیری میان دو جناح رقیب نیروهای مسلح سودان در خرطوم، بسیاری از کشورها تصمیم گرفتند که کارمندان دیپلوماتیک و شهروندان خود را از این کشور بیرون کنند.

امریکا و بریتانیا روز یکشنبه دیپلومات‌ها و شهروندان خود را از سودان بیرون کردند، اما تخلیه برنامه‌ریزی شده شهروندان برخی دیگر از کشورها در روز یکشنبه با مشکلاتی مواجه شده است.

ارتش سودان به رهبری عبدالفتاح برهان، که رهبری کشور را هم به دست دارد، با نیروهای شبه‌نظامی موسوم به «نیروهای حمایت سریع» به فرماندهی محمد حمدان دقلو معاون آقای برهان، از یک هفته پیش با همدیگر درگیر شدند.

دو طرف در پی تشدید اختلاف‌ها بر سر کاهش قدرت نظامیان و انتقال قدرت به حکومت غیرنظامی با هم به درگیری مسلحانه پرداختند و گزارش شده که تا اکنون در این درگیری‌ها صدها نفر کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا