افغانستان

وزیر خارجه عربستان سعودی: زنان افغانستان باید اجازه دسترسی به آموزش و اشتغال را داشته باشند

فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی، می‌گوید که زنان افغانستان باید «اجازه» دسترسی به آموزش و کار را داشته باشند.

وزیر خارجه عربستان این اظهارات را روز شنبه، ۱ میزان، در هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح کرده است.

او همچنان افزود که افغانستان نباید به‌عنوان پناه‌گاه سازمان‌های تروریستی قرار بگیرد.

فیصل بن فرحان آل سعود، در مورد حقوق بشر خاطرنشان کرد: «جامعه بین‌المللی گام‌های بلندی در خلاصی جهان از بلای تروریسم و افراط گرایی برداشته است که با همه ادیان، عقاید و نژادها در تضاد است.»

این در حالی است که بیشتر کشورهای جهان و منطقه در هفتادوهشتمین نشست سازمان‌ ملل متحد از وضعیت حقوق بشر، قاچاق مواد مخدر و تهدید گروه‌های تروریستی از افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالیزیا روز جمعه، ۳۱ سنبله، نیز در این نشست از «سیاست تبعیض‌آمیز» طالبان نسبت زنان و دختران افغانستان انتقاد کرده و گفت منع آموزش زنان و دختران نه‌تنها نقض آموزه‌های اسلامی است، بلکه اصول مندرج در منشور ملل متحد و چارچوب چندجانبه حقوق بشر را نیز نقض می‌کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا