اخبار صحتافغانستان

وزارت صحت به مردم: برای کنترل وضعیت کرونا، از دید و بازدید در عید اجتناب کنید.

وزارت صحت عامه هم‌زمان با فرارسیدن عید قربان، از سیر صعودی دوباره ویروس کرونا هشدار داد و از مردم خواست که برای کنترل وضعیت، از دید و بازدیدشان اجتناب کنند.

وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه، روز «یک‌شنبه، ۲۷ سرطان»، در یک نشست خبری گفت که هرچند در برخی ولایات سیر ویروس کرونا نزولی شده، اما هنوز هم حالت اضطرارای است.

او تاکید کرد که در حال حاضر در ولایت‌های زابل، تخار، فاریاب، هرات، فراه، خوست، پکتیکا و غور زیادترین واقعات مثبت ویروس کرونا به ثبت می‌رسد.

سرپرست وزارت صحت عامه گفت: «شواهد ما نشان می‌دهد، با وجودی که در یک تعداد ولایات مبتلایان به کرونا کم شد، اما هنوز هم کووید – ۱۹ در کمین است. وزارت صحت عامه نگران اصول وقایه وبهداشت است. هنوز هم با وجودی که از قله گذشتیم، امکان مجدد صعود هست.»

مجروح افزود که در حال حاضر در برخی ولایات، ویروس کرونا سیر نزولی خود را می‌پیماید و اگر توجه نشود، کوچک‌ترین اشتباه یک قله دیگر را ایجاد می‌کند.

سرپرست وزارت صحت عامه بیان کرد که فرارسیدن عید قربان، موج پنجم ویروس کرونا در ایران و بیش‌تر شدن واقعات مثبت در پاکستان، نگرانی وزارت صحت عامه را افزوده است.

او از مردم خواست که در جریان روزهای عید، از رفتن به خانه دوستان‌شان اجتناب کنند و عید قربان را از طریق پیام و فضای مجازی به هم‌دیگر تبریکی دهند.

با این حال مجروح هشدار داد که اگر به توصیه‌های وزارت عامه توجه نشود، زمینه انتشار ویروس کرونا بیش‌تر می‌شود. به این ترتیب او گفت: «اگر به این توصیه‌ها توجه نکنید، براساس شواهد علمی، زمینه انتشار ویروس را تسریع می‌کنید. زمینه مرگ‌ومیر پدر و مادران را بیش‌تر می‌کنید. آن وقت با دشنام و فحش هیچ پدر و مادری نجات نخواهد یافت. هیچ کسی در امان نخواهد بود.»

او از مردم خواست که با تجربه از عیدهای گذشته، از دیدوبازدیدشان در روزهای عید جلوگیری کنند تا گردش ویروس کرونا کنترل شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا