افغانستاناقتصاد

وزارت مالیه طالبان روند ثبت و محصول موترهای بدون اسناد را تمدید کرد.

وزارت مالیه حکومت سرپرست طالبان از تمدید روند ثبت و محصول موترهای بدون اسناد دست افغانستان تا پایان سال‌جاری خبر داده است.
خبرگزاری باختر گزارش داده است که بر اساس پیشنهاد ریاست عمومی گمرکات وزارت مالیه و تائیدی کابینه حکومت طالبان، روند ثبت و محصول موترهای بدون اسناد دست افغانستان (یک کلید) تا پایان سال ۱۴۰۲ مطابق طرزالعمل تمدید شده است.
این روند از ۱۷ حمل سال‌روان در هفت زون کشور (کابل، هرات، بلخ، ننگرهار، کندهار، کندز و خوست/پکتیا) آغاز می‌شود.
به گفته وزارت مالیه طالبان؛ در طرزالعمل ثبت و محصول موترهای یک کلید، شرایط اقتصادی مردم و راهای حل در نظر گرفته شده که مالکین موترهای بدون اسناد بتوانند برای موترهای خود اسناد بگیرند.
در محصول موترهای بدون اسناد، به موترهای مودل ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ تخفیف ۶۰ درصدی؛ به موترهای مودل ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ تخفیف ۵۰ درصدی و به موترهای مودل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ تخفیف ۲۵ درصدی در نظر گرفته شده است.
وزارت مالیه خاطر نشان کرده است که به منظور جلوگیری از تردد موترهای بدون اسناد در تمام ولایت‌های کشور و تحویل این موترها به گمرک، کمیسیونی از ادارات مربوط تشکیل شده است که با آغاز این روند هیچ فردی حق رانندگی با وسایط نقلیه بدون اسناد را نخواهد داشت و ملزم به اخذ اسناد قانونی است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا