افغانستان

ادامه‌ی درگیری در زندان جلال‌آباد؛ تا کنون ۱۳ نفر کشته و ۴۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منابع محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که حدود ۱۴ ساعت پس از حمله‌ی مسلحانه بر زندان جلال‌آباد، درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمان مسلح هنوز هم ادامه دارد.

عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار می‌گوید که تا کنون ۱۳ کشته و ۴۲ زخمی از محل رویداد به شفاخانه حوزوی این ولایت منتقل شده‌اند. به گفته‌ی او، این معلومات ابتدایی است.

آقای خوگیانی گفت که تا کنون سه مهاجم در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده و پاسگاه زندان جلال‌آباد نیز در کنترل نیروهای امنیتی درآمده است.

او گفت که شماری دیگر از حمله‌کنندگان در آخرین طبقه‌ی یک ساختمان رهایشی جا گرفته و از آنجا به درگیری با نیروهای امنیتی می‌پردازند. او تأکید کرد که تلاش‌ها برای از بین بردن این مهاجمان ادامه دارد.

حوالی ساعت ۶:۴۵ دقیقه‌ی شب گذشته (یک‌شنبه، ۱۲ اسد) مهاجمان مسلح ابتدا یک موتر بمب‌گذاری‌شده را در ورودی ساختمان زندان جلال‌آباد منفجر کردند و پس از آن به درگیری با نیروهای امنیتی پرداختند.

دقایقی پس از آغاز حمله، گزارش شد که شماری از زندانیان با استفاده از فرصت دست به فرار زده‌اند، اما سخن‌گوی والی ننگرهار گفت که آنان از سوی نیروهای امنیتی دوباره بازداشت شده‌اند.

گروه داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا