افغانستانخبر برتر

کرزی: طالبان با احترام به خواست مردم، مکاتب دخترانه را بازگشایی کنند.

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین از طالبان خواسته است تا به خواست مردم افغانستان احترام بگذارند و هرچه زودتر دروازه‌ی مکاتب را در سراسر کشور به‌روی دختران باز کنند.

آقای کرزی این اظهارات را امروز «جمعه، ۱۲ حمل» در رشته‌تویتی مطرح کرده است. او از نشست شماری از عالمان دین که خواستار بازگشایی مکاتب به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم شده‌اند، نیز استقبال کرده است.

کرزی همچنین پیشرفت  ترقی کشور را وابسته به تعلیم و تحصیل تمامی دختران و پسران دانسته است.

وزیران خارجه‌ی کشورهای همسایه‌ی افغانستان نیز در نشست اخیرشان در چین، از طالبان خواسته‌اند که گام‌های دوامدار و لازم را در زمینه‌ی تضمین حقوق زنان و تحصیل کودکان بردارند.

آنان همچنین خواستار اقدامات بیشتر طالبان برای بهبود معیشت مردم، حفاظت از حقوق اساسی تمام مردم به‌شمول گروه‌های قومی، زنان و کودکان شده‌اند.

قرار بود مکاتب دخترانه پس از ماه‌ها تعطیلی چهارشنبه هفته گذشته در سراسر کشور بازگشایی شوند؛ اما وزارت معارف طالبان در همان روز اعلام کرد که مکاتب متوسطه و لیسه دختران تا امر ثانی همچنان بسته می‌ماند.

وزارت معارف طالبان می‌گوید که هرگاه مطابق شریعت، رسم و رواج و فرهنگ افغانی لباس مکتب طراحی شود، آنگاه براساس حکم رهبری طالبان مکاتب دخترانه باز خواهد شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا