افغانستان

عبدالله به هیأت مذاکره‌کننده: شما با پشتوانه محکم و قوی به مذاکرات صلح می‌روید

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی روز شنبه، بیست‌وپنجم اسد، با هیأت مذاکره‌کننده صلح دولت دیدار کرده است.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در این دیدار به هیأت مذاکره‌کننده صلح گفته است که آن‌ها با «پشتوانه محکم، دیدگاه واحد و هم‌آهنگی لازم به مذاکرات می‌روند».

عبدالله عبدالله گفته است که‌ فعالیت، هم‌آهنگی و برنامه‌ریزی هیأت مذاکره‌کننده صلح مفید و امیدوارکننده است.

به گفته او، مردم در لویه‌جرگه مشورتی از روند صلح حمایت کرده‌اند و هیأت مذاکره‌کننده با پشتوانه محکم به مذاکره می‌رود.

او از جانب دیگر گفته است که ترکیب هیأت مذاکره‌کننده صلح فراگیر و متنوع است و از همه مردم نماینده‌گی می‌کنند. به گفته عبدالله، این هیأت در میز مذاکرات از قربانی‌های چندین دهه افغانستان نماینده‌گی خواهد کرد.

طبق اعلام سپیدار، هیأت مذاکره‌کننده صلح نیز در این دیدار از آماده‌گی‌ها برای شروع گفت‌وگوها، آجندا، اطلاع‌رسانی، اصول و روند کاری این هیأت به رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی گزارش داده است.

هیأت مذاکره‌کننده گفته است که این آماده‌گی‌ها بر مبنای فیصله لویه‌جرگه مشورتی صلح تنظیم و ترتیب شده است.

طبق گزارش هیأت مذاکره‌کننده، برای پیش‌برد امور و انسجام بیش‌تر برنامه‌ها، مسایل مربوط به مذاکرات صلح در چهار کمیته تقسیم‌بندی شده است. این کمیته‌ها روی آماده‌گی مذاکرات، آجندا، موارد حقوقی و فقهی، گروه‌های آسیب‌پذیر و قربانیان جنگ و اطلاع‌رسانی کار می‌کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا