افغانستانخبر برتر

لاینز در بیانه خداحافظی: دلم برای میلیون‌ها دختر افغان می‌شکند که اجازه آموزش ندارند.

دیبورا لاینز، نماینده خاص دبیر کل سازمان ملل متحد در افغانستان پس از دو سال انجام مأموریت، قرار است افغانستان را ترک کند.

خانم لاینز روز «پنج‌شنبه، ۲۶ جوزا»، با نشر بیانیه خداحافظی‌اش در صفحه فیسبوک یوناما گفته است که در شرایطی افغانستان را ترک می‌کند که دلش برای میلیون‌ها دختر در این کشور می‌شکند که حق آموزش ندارند.

نماینده خاص دبیر کل سازمان ملل متحد در افغانستان با پرداختن به برخی موارد در دو سال گذشته گفته است، در حالی که در ماه اگست سال ۲۰۲۱ در پی تسلط طالبان بر کابل، سفارت‌خانه‌ها در صدد تخلیه کارمندان‌شان بودند، یوناما تصمیم گرفت بماند و عرضه خدمات کند.

دیبورا لاینز گفته است، در نتیجه تلاش‌های یوناما در حالی که طالبان بر افغانستان مسلط بودند و سیستم بانکی این کشور تحت تحریم‌ قرار داشت، ۲۰ میلیون انسان از کمک‌های بشردوستانه مستفید شدند و این کمک‌ها سبب شد تا اقتصاد افغانستان از سقوط کامل نجات پیدا کند.

دیبورا لاینز از ماه مارچ سال ۲۰۲۰ میلادی تا کنون به‌عنوان نماینده خاص دبیر کل سازمان ملل متحد در افغانستان ایفای وظیفه کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا