افغانستان

وزارت اطلاعات و فرهنگ: نگاه «برتر و فروتر» به رسانه‌ها برای پوشش مذاکرات صلح غیرقانونی است.

وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور می‌گوید که تمام رسانه‌ها، خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای برای پوشش مذاکرات صلح از حق برابر برخوردارند و هر گونه نگاه برتربینی خلاف قانون است.

عبدالمنان شیوای شرق، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ روز «چهارشنبه، ۲ میزان» در یک نشست مشترک دادخواهی با شماری از خبرنگاران در کابل گفت که این وزارت می‌خواهد رسانه‌ها جایگاه لازم‌شان را در مذاکرات صلح که سرنوشت مردم در آن مطرح است، داشته باشند.

آقای شرق گفت که رسانه‌ها باید حق پوشش آنچه در دوحه می‌گذرد، را داشته باشند. او در عین حال گفت که فرستادن خبرنگاران از حدود چهارهزار رسانه به دوحه برای پوشش مذاکرات صلح ممکن نیست و باید راهی جستجود شود که تعداد کمی از خبرنگاران به نمایندگی از رسانه‌ها به دوحه بروند.

معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ خطاب به خبرنگاران گفت که صدای دادخواهی‌شان را به رهبری حکومت می‌رساند. او از حکومت نیز خواست که جایگاه رسانه‌ها را مشخص کرده و آنچه را که در دوحه می‌گذرد، سانسور نکند.

آقای شرق افزود که به‌خاطر پاسداشت از رسانه‌ها، باید نمایندگان رسانه‌ها در میز مذاکره نیز حضور داشته باشند، در غیر آن یک عقب‌گرد سیاسی خواهد بود.

مذاکرات صلح افغانستان در بیست‌ودوم سنبله در دوحه، پایتخت قطر گشایش یافت.

تعدادی از خبرنگارانی که برای پوشش خبری مذاکرات صلح بین‌الافغانی به دوحه رفته بودند، قبلا گفته بودند که حکومت افغانستان با ایجاد موانع فراراه‌شان، آنان را از ماندن در این شهر و کار اطلاع‌رسانی و خبرنگاری در پیوند به مذاکرات صلح بین‌الافغانی، باز داشته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا