افغانستان

حنیف اتمر، برای شرکت در نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی به نایجریا رفت.

محمدحنیف اتمر برای شرکت در چهل‌وهفتمین نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی به شهر نیامی نایجریا رفته است.

گران هیواد، سخن‌گوی وزارت خارجه می‌گوید که این نشست دو روزه قرار است امروز و فردا (۷ و ۸ قوس) تحت عنوان «اتحاد علیه تروریزم برای صلح و انکشاف» برگزار می‌شود.

به گفته‌ی هیواد، در این نشست قرار است وزیران خارجه و هیأت‌های بلندرتبه‌ی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شرکت کنند.

سازمان همکاری اسلامی ۵۷ عضو دارد.

نشست این سازمان زیر عنوان « اتحاد علیه تروریزم برای صلح و انکشاف» درحالی برگزار می‌شود که در افغانستان به‌عنوان یک عضو این سازمان، تلاش‌ها برای تأمین صلح جریان دارد.

هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان از بیش از دو ماه به این طرف در شهر دوحه، پایتخت قطر در حال چانه‌زنی و مذاکره هستند.

برخی منابع از درون دو هیأت اخیرا از پیشرفت‌ها در حل موارد اختلافی طرزالعمل مذاکرات سخن گفته‌اند.

ناجیه انوری، سخن‌گوی وزارت دولت در امور صلح نیز به تازگی در تویتی نوشته است: «هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان در دوحه، برای پیشبرد مذاکرات از هیچ سعی دریغ نکرده و روی موارد اختلافی به‌صورت دوام‌دار با جانب مقابل [طالبان] در بحث بوده است. تا اندازه‌ای پیشرفت صورت گرفته و برای حل کامل کار جریان دارد که بعد نهایی شدن و توافق جمعی بین هیأت ما و جانب مقابل، رسماً اعلام خواهد شد.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا