افغانستان

ذکی دریابی، «مدیر مسئول روزنامه اطلاعات روز» نامزد جایزه‌ی مبارزه با فساد سازمان شفافیت بین‌المللی شد.

ذکی دریابی، صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه اطلاعات روز به عنوان یکی از چهار نامزد برگزیده‌ی جایزه‌ی مبارزه با فساد سازمان شفافیت بین‌المللی در سال ۲۰۲۰ انتخاب شده است.

سازمان شفافیت بین‌المللی شب گذشته «پنج‌شنبه، ۲۹ عقرب» در رشته‌تویتی گفته است که ذکی دریابی علی‌رغم وضعیت بسیار بحرانی روزنامه‌نگاران مستقل و آزادی بیان در افغانستان نقش برجسته‌ای در به‌چالش‌کشیدن فساد در نهادهای دولتی داشته است.

این سازمان همچنان افزوده است که دو روزنامه‌نگار قزاقستانی و مغولستانی و یک فعال اجتماعی پرتقالی نیز برای دریافت جایزه‌ی مبارزه با فساد این سازمان در سال جاری میلادی انتخاب شده‌اند.

این چهار نامزد از میان ۲۲۸ نفر و مؤسسه در سراسر جهان انتخاب شده‌اند.

سازمان شفافیت بین‌المللی گفته است که آنان برای دریافت این جایزه در افشا، به‌چالش‌کشیدن و پایان‌دادن به فساد به‌‌طور خستگی‌ناپذیر تلاش کرده‌اند.

دریافت‌کننده‌ی جایزه نیز ۱۲ روز بعد (۲ دسامبر) طی مراسمی در نزدهمین کنفرانس بین‌المللی مبارزه با فساد اداری اعلام می‌شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا