افغانستان

وزیر خارجه چین: طالبان به تمام اقوام افغانستان حق بدهند.

چین گانگ، وزیر خارجه چین روز شنبه در یک کنفرانس خبری در اسلام‌آباد، از طالبان خواست تا دولت فراگیر تشکیل دهد و به همه اقوام افغانستان حق بدهد.

چین گانگ همچنین از مقامات طالبان و پاکستان خواست تا مسائل دوجانبه را از طریق گفت‌وگو حل کنند.

وزیر خارجه چین و بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان در یک کنفرانس خبری شرکت کردند. چین گانگ در این نشست از مقامات طالبان خواست تا به نگرانی امنیتی کشورهای همسایه، از جمله پاکستان، توجه کند و برای رفع آن‌ها گام بردارد.

او گفت: «ما امیدواریم که طالبان یک دولت همه‌شمول تشکیل دهد و به تمام اقوام افغانستان حق بدهد.»

چین کانگ بر روابط دوستانه همسایه‌ها تاکید کرد و گفت که کشورهای همسایه باید دوست باشند زیرا «همسایه‌ها نمی‌توانند تغییر موقعیت بدهند.»

وزیر خارجه دو کشور در ملاقات خود روی تحکیم ثبات و توسعه اقتصادی – اجتماعی تاکید کردند. دو طرف ادامه کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان را لازم دانستند و بر لغو دارایی مسدود شده بانک مرکزی افغانستان تاکید کردند.

وزیر خارجه طالبان و چین برای شرکت در نشست سه جانبه به اسلام‌آباد رفته‌اند.

پیش از این نیز مقامات کشورها از جمله کشورهای همسایه افغانستان از طالبان خواسته بودند که حکومت فراگیر با حضور همه گروه‌های قومی از جمله زنان تشکیل دهد. موضوعی که طالبان تاکنون آن را نادیده گرفته است.

از سوی دیگر، طالبان در جریان بیست ماه گذشته بارها با کشورهای همسایه از جمله ایران و پاکستان درگیری‌های مرزی داشته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا