افغانستان

تا اکنون مردم افغانستان نزدیک به ۱۵ ملیون دالر را مصرف آزمایش کرونا کرده اند.

تصمیم چهل و ششم :
جلسه شش ونیم صبح روز سه شنبه تاریخ ۱۸ قوس ۹۹ مطابق به ۸ دسمبر ۲۰۲۰

اول : تا دو روز دیگر ضرب الاجل که به قرضدار های شاروالی داده شده بود تکمیل میگردد. پس از آن اداره مبارزه با جرایم سنگین تمام قرضدار ها را به پنجه قانون می سپارد. موتر فروشی های قصبه نزدیک به دوصد و پنجا ملیون افغانی مقروض شاروالی استند. در روز های نزدیک ما منطقه وزیر اکبر خان را بررسی می نماییم. به جای اینکه در درب هر منزل پهره دار خانه باشد پس از ارزیابی ما میخواهیم وزیر اکبرخان را منطقه حفاظت شده بسازیم و نزدیک به پانزده صد فرد مسلح را از کوچه های وزیر اکبرخان دور بسازیم. اما این کار به زمان نیاز خواهد داشت. سرک منتهی به مسجد حنضله در شهر نو در هماهنگی با ملل متحد در روز های آینده باز میشود. در همین سرک یکی از حمام ها بنام نظری بصورت دزدانه سرک عمومی را ویران کرده و از زیر آن نل آب فاضلاب را به طرف دیگر سرک وصل کرده و ساحه را کاملا بد بو ساخته بود. ظاهرا طرف خود شان پاک بود ومردم نمیدانستند که این مقدار آب بد بو درین طرف سرک از کجا پیدا شده است. این نل دزدی پیدا شد. سرک به مصرف دزد ترمیم خواهد شد.
دوم : برای پنج ناحیه کابل شانزده شانزده نفر رضاکار بخاطر نظم شهری و تطبیق اوامر ریاست تحقیقات جنایی معرفی گردید. از جوانان با احساس و وطندوست ابراز سپاس می نماییم.
سوم : کار ریاست امنیت ملی در بخش پوشش محل به محل و کوچه به کوچه به صورت علمی و با بسیج بی سابقه مردمی در حالت اجرا شدن است. شما در روز های آینده شاهد پیشرفت های قابل لمس درین بخش خواهید بود.
چهارم : بخاطر دستگیر روحان یکی از اختطاف گران مشهور در پغان عملیات شد. او بازهم در آنجا نبود اما دو برادرش دستگیر شدند. افسران عملیاتی گفتند که خانه ای روحان مانند مافیای کولمبیا مفشن – رمز آلود و نیمه شاهانه است. دارای همه چیز است. از منزل او سه عراده موتر نیز بدست آمد و امروز موتر ها عاجل بخاطر تامین امنیت مردم افغانستان در خدمت نهاد های ذیربط قرار گرفت.
پنجم: به وعده خود وفا کرده و اعترافات تروریستان را دیروز نشر کردیم. امروز نیز اعترافات هشت تن تروریست به شکل ویدیویی نشر میشود. مردم نیاز دارند دشمن را درست بشناسند. از قرار دادن این چهره و داستان های خطرناک در لای کتاب های استخباراتی چیزی بدست نمی آید. قرار گرفتن معلومات دراختیار ملت اعتماد به عملکرد نهاد را افزایش داده و بر اعتبارات نهاد های زخمتکش دولتی می افزاید.
ششم : یکی از هموطنان ما به اسم کرتار سنگه ادعا دارد که در یک معامله تجارتی به مشکل مواجه گردید. اما به جای اینکه او را سارنوالی جلب کند یکی از وکلای ولسی جرگه او را احضار کرد و برای هشت روز در زندان شخصی این وکیل در زندان بود. بالاخره قضیه با پادرمیانی وکیل اهل سیک در ولسی جرگه حل گردید. ما ازین هموطن مظلوم خویش خواستیم که موضوع را به ما رسمی و کتبی بسپارد. اگر او حاضر شد که موضوع را رسمی و کتبی بسپارد اسم وکیل را به ولسی جرگه معرفی و ازین نهاد مردمی خواهیم خواست که مسله را از مجرای قانونی پیگیری نماید. درین اعلامیه بخاطر اسم نمی برم که ما موافقه کرتار سنگه را بخاطر رسمی سازی قضیه هنوز با خود نداریم.
هفتم : مدیریت محترم لیسه نادریه – بخش هایی از محوطه شما به کناراب عام تبدیل شده است. اگر مدیریت نمی توانید که ما اقدام نماییم. برایتان سه روز وقت داده میشود تا لیسه دیگر نگذارید از دیوار های لیسه نادریه به جای کناراب صحرایی کار گرفته شود. مانند وزارت مخابرات اقدام نمایید.
هشتم : یک ساحه سبز را که در کنار یک بلند منزل در ناحیه چهارم بود از غصب رها ساختیم. معلوم گردید که در هژده سال گذشته صاحب بلند منزل ماهانه شش هزار دالر از کرایه دادن جایداد عامه عاید داشته است. اکنون قرار است که ریاست تحقیقات جنایی او را احضار و حصول پول گذشته را زیر کار گیرد. خدایا توبه.
نهم : در بیست وچهار ساعت گذشته یک کارمند امنیت ملی در حوزه بیست و یک ترور گردید اما پولیس با شهامت حوزه توانست که چاپ تایر موترسایکل را تعقیب و تروریست را دستگیر نمایند. در روز های آینده انکشافات را پیگیری خواهیم نمود. در عین حال کسانیکه در قتل سارنوال صاحب شهید پامیر دست داشتند دستگیر گردیده اند.
دهم : در بیست و چهار ساعت گذشته پانزده تن تروریست و اختطاف گر به همت درایت و بازوی پولیس و امنیت ملی دستگیر گردیده اند. از بخش مطبوعاتی دفتر خویش میخواهم که جزیات را با مردم افغانستان شریک سازند تا درس عبرت باشد برای کسانیکه میخواهند درین شهر دست به خیانت و قتل بزنند.
بازدهم : در بیست و چهارساعت گذشته هشتاد درصد مردم از جلسات شش ونیم /میثاق امنیتی حمایت و قدردانی نموده اند. هژده درصد انتقاد – نظریات و پیشنهادات داشتند که به هریک آنها پاسخ معقول و مرتبط داده خواهد شد. در عین حال نماینده های موظف جلسات شش و نیم /میثاق امنیتی با نزدیک به هفتاد تن از وکلای مردم در ولسی جرگه دیدار های جداگانه و جمعی داشتند. ازین جمع نزدیک به هفتاد درصد حمایت کرده – بیست درصد از محتویا میثاق امنیتی ابراز بی خبری و بی اطلاعی نموده ومتباقی شکایت داشتند. قرار است که میثاق امنیتی با فرد فرد از اهل سیاست و نماینده گان مردم شریک شود. دوسیه میثاق امنیتی برای کابل از دید ایده و تیوری – اجراات – اسناد حمایوی و اطلاعات اکنون نزدیک به شش هزار صفحه را احتوا میکند. ما هیچ مشکل در قراردادن آن در اختیار مطبوعات نیز نداریم. در عین حال آن تداد از بزرگان با نام که با میثاق امنیتی مخالفت می نمایند در اصل هیچگاهی محتویات آنرا نخوانده اند. ازینرو یک تیم دونفر موظف گردید که با آنها در تماس شوند. اگر پس از مطالعه محتویات و آشنایی با استراتیژی اقدام بازهم مخالفت کردند معلوم خواهد گردید که مشکل در جای دیگریست و قصه از جای دیگری آب میخورد یعنی مخالفت در برابر ظهور دولت قوی و تحکیم نهاد های امنیتی است.
نوت اول : هموطنان ما می پرسند که این همه تصامیم که گرفتید آیا اجرا شد یا خیر. در جلسات شش و نیم /میثاق امنیتی کابل ما موفق شده ایم که یک نظم ساده ولی بسیار موثر اداری و نظارتی را ایجاد نماییم. مثلا هر جلسه به جزیات توسط یک تیم کوچک یاداشت می شود. از مجموع این یاداشت ها اکنون ما فهرستی از کار ها را داریم که باید اداره مختلف انجام میدادند یا بدهند. با آنکه هر صبح را با مرور روز گذشته آغاز می نماییم اما اکنون برای هر اداره و نهاد که عضویت جلسات شش و نیم را دارند فهرست طویل از کار خانگی هایشان را ساخته ایم و در مقابل ستون بلی و نخیر داریم. تا دو روز دیگر مانند فهرست مجرمین ما فهرست وظایف و فیصدی اجراات را با شما شریک خواهیم ساخت. مجموع کار هایی که تا حال به ادارات مختلف سپرده شده است دور و بر ششصد کار کوچک – متوسط و چند کار بزرگ است. آنچه وضعیت را تغییر داد جدیت در انجام کار های کوچک بصورت دوامدار بود. اینکه نتایج چیست نیز برایتان فهرست خواهیم کرد. یکی از نتایج ارزشی این استراتیژی ایجاد فرهنگ و روش جدید است. مثلا قرار است که وزارت محترم صحت عامه الی ختم موج دوم کرونا جلسات هفت و نیم صبح را در سوق و اداره مرض کرونا در مقر وزارت دایر نمایند و نبض جامعه را از دید اطلاع رسانی در اختیار بگیرند.
نوت دوم : در جلسه کابینه روز دوشنبه مورخ ۱۷ قوس ۱۳۹۹ فیصله گردید که جلسات شش و نیم / میثاق امنیتی کابل قسما مسوولیت جمع آوری اطلاعات از لابراتوارهای خصوصی طبی در کابل را به عهده بگیرد. متاسفانه تعدادی از لابراتوار های خصوصی درشهر کابل با ارایه نتایج جعل برای مسافرین پرواز های خارجی باعث شدند که پرواز های افغانستان به شماری از شهر های خارجی محدود شود و تصدیق لابراتوار های افغانستان فاقد اعتبار گردند. متاسفانه دو نفر از کسانیکه تصدیق جعلی از لابراتوار را خریداری کرده بودند آدم های مشهور و ملیونر این خاک اند. این جعل کاری ضربه بزرگ بر اقتصاد لرزدان افغانستان وارد کرده است. در سه ماه گذشته یک صد و بیست و چهار هزار مسافر ازمیدان هوایی کابل پرواز کرده بودند. اما تصدیق های جعل باعث میشود که تعداد مسافر کم شود. هر مسافر در رفت و آمد مالیه می پردازد و ما آن پول را برای خدمات برای اجتماع و جامعه مصرف میکنم. پس سر از امروز ده ها رضا کار میثاق امنیتی خودشان را چک خواهند کرد و با ارایه رشوه مدیریت شده پیدا خواهند کرد که کدام لابراتوار فاسد است. من از افشای این میتود هراس ندارم. در عین حال تا اکنون ملت افغانستان نزدیک به پانزده ملیون دالر را مصرف آزمایش کرونا نموده اند در حالیکه تمام سرمایه گذاری در سکتور لابراتوار های خصوصی به دو ملیون دالر نمیرسد. یعنی حد اقل هفت برابر سرمایه خود را مفاد بدست آورده اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا