افغانستان

وزارت دفاع ملی ادعای طالبان درباره سقوط چرخ‌بال ارتش را رد کرد.

وزارت دفاع ملی ادعای گروه طالبان مبنی بر سقوط دادن یک فروند چرخ‌بال ارتش را رد کرده و گفته است که هیچ نشانه‌ای از آماج قرار گرفتن آن توسط طالبان وجود ندارد.

این وزارت روز «پنج‌شنبه، ۱۲ حمل»، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این چرخ‌بال حوالی ساعت ۶:۳۰ شب گذشته در ولسوالی نهرسراج ولایت هلمند براثر مشکلات فنی نشست اضطراری کرده است.

در اعلامیه این وزارت آمده است که هیچ نشانه‌ای از آماج قرار گرفتن چرخ‌بال توسط جنگ‌جویان طالب وجود ندارد.

وزارت دفاع ملی اما تصریح کرده است که در جریان نشست اضطراری این چرخ‌بال سه تن از نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. این در حالی است که پیش‌تر این وزارت گفته بود که در حادثه نشست اضطراری چرخ‌بال به هیچ کسی آسیب نرسیده است.

از جانب دیگر وزارت دفاع تأکید کرده است که بررسی‌ها در پیوند به چگونه‌گی نشست اضطراری این چرخ‌بال ادامه دارد.

این در حالی است که گروه طالبان صبح امروز با نشر اعلامیه‌ای، مسوولیت سقوط این چرخ‌بال را برعهده گرفته بود. این گروه با نشر یک خبرنامه ادعا کرده بود که این چرخ‌بال ناوقت شب گذشته در منطقه بین «کوکی و تامنیان» از مربوطات ولسوالی واشیر ولایت هلمند که به هدف بمبارد به این ساحه آمده بود، سقوط داده شده است.

طالبان تصریح کرده بودند که در این حادثه چهار تن از نیروهای امنیتی به شمول یک فرمانده ارتش کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا