افغانستان

هیأت طالبان به ریاست ملا برادر با وزیر خارجه ایران دیدار کرد

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از دیدار ملا عبدالغنی برادر با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران خبر داده است.

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفته است که این دیدار پیش از چاشت روز «یک‌شنبه، ۱۲ دلو» انجام شد و دو طرف درباره مسایل مربوط به دو کشور گفت‌وگو کرده است.

به گفته نعیم، در این دیدار درباره وضعیت افغانستان، مذاکرات بین‌الافغانی، عملی‌شدن کامل توافق‌نامه دوحه و ضرورت صلح و امنیت در افغانستان و منطقه گفت‌وگو شده است.

از جانب دیگر، خبرگزاری تسنیم ایران گزارش داده است که محمدجواد ظریف در دیدار با هیأت طالبان گفته است که از یک دولت «فراگیر اسلامی با حضور همه قومیت‌، مذاهب و طرف‌ها» در افغانستان حمایت می‌کند.

طبق گزارش تسنیم، جواد ظریف در دیدار با طالبان گفته است که امریکا «میانجی و حکم» خوبی نیست.

خبرگزاری تسنیم هم‌چنان به نقل از ظریف نوشته است که خطاب به طالبان گفته است: «مردم افغانستان از شما هستند و نبایستی در عملیات‌ها هدف قرار گیرند.»

او هم‌چنان با اشاره به قانون اساسی و نظام افغانستان گفته است: «ما نمی‌توانیم شرایط را در خلاء در نظر بگیریم و این شرایط را برای رسیدن به حکومت آینده مشارکتی می‌شود در نظر گرفت.»

هیأت طالبان به ریاست ملا عبدالغنی برادر در هفتم دلو به ایران سفر کرد. این هیأت تاکنون علاوه بر جواد ظریف با علی‌ شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران دیدار کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا