اخبار صحتافغانستان

انیسه شهید، خبرنگاری که اولین واکسین کرونا را در افغانستان دریافت کرد.

شروع برنامه تطبیق واکسین کرونا در افغانستان؛ یک خبرنگار زن اولین واکسین را دریافت کرد

اشرف غنی رئیس جمهور کشور، سرور دانش و امرالله صالح معاونان اش، سفیر هند در کابل و شمار دیگری از مقامات عالی‌رتبه دولتی در این مراسم حضور داشتند.

انیسه شهید خبرنگار تلویزیون خصوصی طلوع‌نیوز اولین واکسین کرونا را دریافت کرد. یک خبرنگار دیگر و چند تن از نیروهای نظامی و کارمندان صحی نیز به نمایندگی از بخش‌های کاری‌شان واکسین شدند. وزارت صحت ارائه واکسین به این سه قشر را که به گفته این نهاد «در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند» در اولویت کاری خود قرار داده است.

انیسه شهید در حال دریافت واکسین ویروس کرونا

هند شانزده روز پیش ۵۰۰ هزار دوز واکسین به افغانستان کمک کرد که به گفته مسئولان برای واکسین ۲۵۰ هزار نفر کافی خواهد بود.

با این حال بسیاری‌ها در مورد توزیع عادلانه واکسین کرونا در افغانستان نگران‌اند. پیش از این شایعاتی پخش شده بود که برخی از کیت‌ها (بسته‌های) تشخیص کرونا به جای نیازمندان در خدمت اشخاص و گروه‌های بانفوذ به ویژه مقامات گذاشته شده است.

وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه در این مراسم گفت که «هرگز ادعای معجزه در افغانستان را ندارم اما همکاری و نظارت تمام اقشار را در تطبیق عادلانه واکسین خواهانم.»

انتقادهایی هم از تاخیر در روند آغاز این برنامه مطرح شده بود، هرچند مسئولان صحی دلیل تاخیر را انتظار برای تایید واکسین هندی از سوی سازمان جهانی صحت خوانده بودند.

سفیر هند در کابل می‌گوید که کشورش ۲۳ میلیون دوز واکسین را تا حال به کشورهای دوست و همکار تحت عنوان «برنامه دوستی واکسین» اهدا کرده. هند بزرگترین تولید کننده واکسین در جهان است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا