افغانستان

طالبان: هیچ شهروند افغانستان در فهرست سیاه ما قرار ندارد

معاون اداری ریاست‌الوزرای طالبان « عبدالسلام حنفی» می‌گوید که هیچ شهروند افغانستان در فهرست سیاه این گروه قرار ندارد.

عبدالسلام حنفی این اظهارات را روز (پنج‌شنبه، ۲۶ دلو) در مراسم «سی‌وپنجمین سالروز خروج سربازان اتحاد جماهیر شوروی از افغانستان» در کابل مطرح کرده است.

او از افغان‌هایی که در بیرون از کشور زنده‌گی می‌کنند، خواسته است تا به کشور برگردند.

حنفی همچنان کودتای ۷ ثور سال ۱۳۵۷ در افغانستان را «آغاز بدبختی» در کشور خوانده است.

او تصریح کرده است: «پس از کودتای ۷ ثور افغانستان از سوی اتحاد جماهیر شوروی اشغال شد که در پی آن یک‌ونیم میلیون افغان کشته و میلیون‌ها تن نیز آواره شدند.»

از سوی هم، نورمحمد ثاقب، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف طالبان در این نشست گفته است: «همان‌طوری‌که افغان‌ها در امور داخلی دیگران مداخله نمی‌کنند، دیگران نیز حق مداخله را ندارند.»

طالبان در حالی افغان‌ها را به بازگشت به کشور فرا می‌خوانند که گزارش‌های زیادی از آزارواذیت، بازداشت و قتل اعضای نیروهای امنیتی و مقام‌های حکومت پیشین منتشر شده است.

از سوی دیگر، گزارش‌هایی وجود دارد که حامد کرزی و عبدالله عبدالله، چهره‌های سیاسی ارشدی که پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان مانده‌اند، با محدودیت‌های زیادی از سوی این گروه مواجه هستند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا