افغانستانخبر برتر

رحمت‌الله نبیل: ملا برادر و ملا یعقوب محرمانه به روسیه سفر کرده‌اند.

رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی، مدعی شده است که همزمان با حضور هیأتی به ریاست امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در ناروی، ملا محمدیعقوب، سرپرست وزارت دفاع طالبان اخیراً سفر محرمانه‌ای به روسیه داشته است.

نبیل روز یک‌شنبه، سوم دلو، در توییتی نوشته است که ملا عبدالغنی برادر، معاون ریاست‌الوزرای حکومت طالبان نیز اکنون در روسیه در یک سفر اعلام ناشده به سر می‌برد.

رحمت‌الله نبیل این موضوع را با استناد به اطلاعات منبعی مطرح کرده است، اما جزییات بیش‌تر در این مورد نداده است.

طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

روسیه به تازه‌گی طالبان را تشویق کرده است که از افتادن به دام درگیری‌های قومی خودداری کنند. این کشور هم‌چنان برخی از اقدمات طالبان در زمینه سرکوب داعش و بازداشت اعضای حزب تحریر در ولایت تخار را ستایش کرده است.

هیأتی از طالبان به ریاست ملا امیرخان متقی در اسلوی ناروی به سر می‌برد. این هیأت برای شرکت در نشست دو روزه طالبان، جامعه مدنی و نماینده‌گان امریکا و کشورهای اروپایی به این اسلو سفر کرده است. نشست افتتاحیه روز یک‌شنبه برگزار شد و با نشر یک اعلامیه مشترک پایان یافت.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا