جهان

انفجار در پاکستان، ۴۴ کشته و ۲۰۰ زخمی برجای گذاشت.

رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند که شمار قربانیان حمله روز گذشته بر یک گردهمایی جمعیت علمای پاکستان در منطقه باجور ایالت خیبرپختونخواه به ۴۴ کشته و ۲۰۰ زخمی رسید.

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه، ۳۱ جولای، به نقل از منابع خود گزارش داده که در این حمله بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. اما برخی از رسانه‌های پاکستانی شمار زخمیان ناشی از این حمله را ۲۰۰ تن گزارش داده‌اند.

این انفجار روز گذشته زمانی به‌وقوع پیوست که صدها تن در گردهمایی جمعیت علمای پاکستان در شمال‌غرب پاکستان و در نزدیکی مرز افغانستان جمع شده بودند.

ریاض انور، وزیر صحت ایالت خیبرپختونخوا ناوقت روز گذشته به خبرگزاری فرانسه گفته است: «این یک حمله انتحاری بود و بمب‌گذار خود را در نزدیکی صحنه منفجر کرد.»

براساس اطلاعات در زمان وقوع انفجار حدود ۴۰۰ تن در زیر یک چتر حضور داشتند.

تصاویری که از محل انفجار در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شود، قربانیان غرق در خون را نشان می‌دهد.

این انفجار همزمان با سفر یک هیأت بلندپایه چینی صورت گرفته است.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، این حمله را محکوم کرده و هشدار داده است که عاملان این انفجار را مجازات خواهد کرد.

هیچ گروهی تا کنون مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه محلی گروه داعش اخیرا حملاتی را علیه جمعیت علمای پاکستان انجام داده است.

سال گذشته، داعش گفت که پشت حملات خشونت‌آمیز علیه علمای دینی پاکستان قرار دارد.

داعش پیش از این جمعیت علمای پاکستان را به نفاق و حمایت از «دولت‌های متخاصم» و ارتش متهم کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا