افغانستان

صالح در مورد طرح خلیلزاد: من این سند ننگ را ابداً امضا نخواهم کرد.

امرالله صالح «معاون نخست ریاست جمهوری» در مراسم سالگرد درگذشت مارشال قسیم فهیم در کابل ضمن اظهار مخالفت شدید با مفاد طرح صلحی که اخیراً از سوی زلمی خلیل‌زاد به رهبران کشور ارائه شده گفت که «ابداً پای چنین سند ننگ را امضا نخواهد کرد».

آقای صالح درباره نامه هشدارآمیز وزیر خارجه امریکا به رییس جمهور غنی که در آن خواستار هماهنگی وی با دیگر رهبران سیاسی و تسریع رسیدن به توافق سیاسی با طالبان شده بود نیز گفت که این نامه، موضع حکومت افغانستان را تغییر نخواهد داد.

در این مراسم عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی نیز درباره طرح ارائه شده از سوی آقای خلیل‌زاد گفت که دو روز پیش از سفر او به کابل، آن را دریافت کرده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه‌ی آمریکا در نامه‌ی هشدار آمیز به رئیس جمهور غنی گفته است که برای نهایی کردن توافقنامه صلح در هفته‌های آینده، «همکاری سازنده» داشته باشد.
آقای بلینکن در این نامه نوشته است که من شما را در جریان موضع آمریکا، مسیر فوری پیش رو و رهبری فوری که در هفته‌های آینده رئیس‌جمهوری بایدن روی دست می‌باشد قرار می‌دهم.
وزیر خارجه آمریکا در این نامه از فوریت برگزاری جلسه با حضور سازمان ملل و نمایندگان کشورهای منطقه خبر داده و گفته است که «ابتدا قصد داریم از سازمان ملل متحد درخواست کنیم که نشستی را در سطح وزیران خارجه و نمایندگان روسیه، چین، پاکستان، ایران، هند و ایالات متحده آمریکا برگزار کند تا رویکرد واحدی در قبال حمایت از صلح در افغانستان مورد بحث قرار گیرد».

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا