تکنالوژی

توصیه مدیر گوگل: با یادگیری این حرفه ۱۰۰ هزار دالر درآمد داشته باشید

مشاغلی وجود دارند که غول‌های فناوری آن‌قدر به متخصصانشان نیاز دارند که حاضرند برای استخدامشان سالانه ۱۰۰ هزار دالر پرداخت کنند.

مشاغلی وجود دارند که غول‌های فناوری آن‌قدر به متخصصانشان نیاز دارند که حاضرند برای استخدامشان سالانه ۱۰۰ هزار دلار پرداخت کنند.

یکی از مشاغل رو‌به‌رشد ایالات متحده‌ی آمریکا مبارزه با جرایم اینترنتی است. با تحول شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها و گذار آن‌ها از خدمات حضوری به آنلاین، تعداد حملات سایبری نیز در سال‌های اخیر با افزایش مواجه شده و همچنان رو‌به‌رشد است. مطابق گزارش FBI، از ابتدای شیوع همه‌گیری کووید ۱۹، شمار جرایم سایبری رشد بیش از ۳۰۰ درصدی را تجربه کرده است.

به‌تدریج و هم‌گام با افزایش تعداد حملات سایبری، تقاضای شرکت‌ها برای استخدام متخصصان امنیت سایبری نیز افزایش یافته است. در همین زمینه، دفتر آمار کار آمریکا اعلام کرده است که تعداد مشاغل مربوط به حوزه‌ی امنیت سایبری در دهه‌ی پیش رو ۳۲ درصد رشد خواهد کرد که بسیار بیشتر از میانگین تمام مشاغل دیگر است.

برای اشتغال در زمینه‌ی امنیت سایبری حتی مدرک لیسانس هم لازم نیست

به‌گزارش CNBC و به‌گفته‌ی لیزا گِوِلبر، مسئول ارشد بازاریابی گوگل در قاره‌ی آمریکا، هم‌اکنون در ایالات متحده بیش از ۶۰۰ هزار موقعیت شغلی خالی و آماده‌ی استخدام در حیطه‌ی امنیت سایبری وجود دارد. این عدد در تمام جهان به بیش از ۳٫۵ میلیون مورد می‌رسد‌. گِوِلبر اعتقاد دارد که امنیت سایبری جزو مشاغلی است که بسیار دست‌کم گرفته شده است.

گولبر می‌گوید بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مشاغل حوزه‌ی امنیت سایبری کارهایی دشوار هستند؛ چراکه اموری بسیار فنی و تخصصی هستند. او باور دارد که برای اشتغال در این زمینه الزامی به اخذ مدرک لیسانس نیست و به‌محض ورود به این حیطه، امنیت شغلی درخورتوجهی خواهید داشت.

این مدیر گوگل افزود: «نیاز باورنکردنی برای افرادی با این مهارت‌ها وجود دارد و کارفرمایان بسیار در تلاش هستند تا افرادی را پیدا کنند که حاضرند در حیطه‌ی امنیت سایبری کار کنند.»

یک متخصص امنیت سایبری در اتاق سرور

این یکی از دلایلی است که گِوِلبر خود در سال ۲۰۱۷ واحد ابتکار مهارت این غول فناوری را با نام Grow with Google تأسیس کرد. در این برنامه‌ی آنلاین، گوگل کورس‌ها و گواهینامه‌هایی را برای مهارت‌های موردنیاز مانند امنیت سایبری و تجزیه‌و‌تحلیل داده ارائه می‌دهد. گواهی امنیت سایبری این دوره را می‌توان با هزینه‌ی ماهانه تنها ۴۹ دلار و در کمتر از ۳ ماه دریافت کرد.

سایر کالج‌ها و سازمان‌ها ازجمله سرویس‌های وب آمازون، دانشگاه کلمبیا و دانشگاه پنسیلوانیا نیز گواهی‌های امنیت سایبری مشابهی ارائه می‌دهند.

چگونه شغلی در حوزه‌ی امنیت سایبری پیدا کنیم؟

اکثر مشاغل مرتبط با امنیت سایبری حداقل به مدرک دیپلم دبیرستان یا GED و تکمیل یک دوره‌ی آموزشی یا بوت‌کمپ آنلاین نیاز دارند. برخی از مشاغل محبوب در امنیت سایبری عبارت‌اند از: مهندسی امنیت و تحلیلگر امنیت سایبری و معمار امنیت.

گِوِلبر می‌گوید که اگرچه مسئولیت‌های روزانه برای هر نقش متفاوت است، مهارت‌های اصلی لازم تقریباً مشابه هستند. ازجمله وظایف متخصصان امنیت سایبری ازاین‌قرارند: ارزیابی ریسک، عیب‌یابی مشکلات، نظارت بر تهدیدهای داخلی و خارجی و کار در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات سازمان.

مهارت‌های فنی و نرم و گواهینامه‌‌های مختلف مهم‌ترین قدم در یافتن شغل امنیت سایبری است.

وی می‌گوید از‌آن‌جا‌که به‌عنوان متخصص امنیت سایبری از نزدیک با افراد شاغل در بخش‌های دیگر همکاری خواهید کرد، مهم است که بتوانید سازگار باشید و مؤثرتر با دیگران ارتباط برقرار کنید و یافته‌های خود را برایشان توضیح دهید. همچنین، مدیر ارشد بازاریابی گوگل معتقد است که این مهارت‌های فنی و نرم و هر نوع گواهینامه‌ در رزومه‌ی شما، مهم‌ترین قدمی است که می‌توانید در جست‌وجوی شغل امنیت سایبری بردارید.

به‌گفته‌ی لیزا گِوِلبر، اگرچه تمامی صنایع نیاز مبرمی به متخصصان امنیت سایبری دارند، این نیاز در صنایع مرتبط با خدمات مالی و مراقبت های بهداشتی و بخش دولتی بیش از هر جای دیگر به‌چشم می‌آید. برای مثال، شرکت‌هایی همچون امریکن اکسپرس و Colgate-Palmolive، فارغ‌التحصیلان برنامه‌ی گواهی امنیت سایبری گوگل را استخدام کرده‌اند که درباره‌اش صحبت کردیم.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا