اخبار صحتافغانستان

وزارت حج و اوقاف: تزریق واکسین کرونا روزه را باطل نمی‌کند.

وزارت ارشاد، حج و اوقاف کشور می‌گوید که در جریان ماه رمضان تطبیق و تزریق واکسین کرونا  مشکل شرعی ندارد و روزه را باطل نمی‌کند.

سیدحجت‌الله نجیح، رییس عمومی مجمع علی وزارت ارشاد، حج و اوقاف امروز «دوشنبه، ۳۰ حمل» در یک پیام ویدیویی گفته است که تطبیق پیچکاری و زرق واکسین‌ها به‌شمول واکسین کرونا در ایام روزه در صورتی که مطابق نیاز و در ذات خود مشکل نداشته باشد و هدف از آن هم تغذیه و تقویه نباشد، باعث فساد روزه نمی‌شود.

مراکز واکسیناسیون ویروس کرونا در کابل

وزارت صحت عامه نیز با نشر فتوای مکتوب وزارت ارشاد، حج و اوقاف گفته است که نظر به فتوای علما و تأییدی این وزارت، گرفتن واکسین کرونا در جریان ماه رمضان جایز است و روزه‌ی فردی که واکسین را دریافت می‌کند، باطل نمی‌شود.

در همین حال، وزارت صحت عامه از شهروندان کشور خواسته است تا جریان این ماه به‌خاطر گرفتن واکسین کرونا به مراکز تطبیق واکسین کرونا مراجعه کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا