جهان

لاوروف:تا زمانی که غرب نقشه شکست روسیه را کنار نگذارد،‌ درگیری در اوکراین ادامه خواهد داشت

وزیر خارجه روسیه می‌گوید تا زمانی که غرب نقشه شکست مسکو را کنار نگذارد، رویارویی مسلحانه در اوکراین ادامه خواهد داشت. سرگئی لاوروف در گفت‌وگو با روزنامه اندونزیایی «کومپاس» گفته که هدف غرب به رهبری امریکا، تقویت هژمونی جهانی است.

متن این گفت‌وگو روز چهارشنبه (۲۱ سرطان) در وبسایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده است. سرگئی لاوروف گفت: «چرا رویارویی مسلحانه در اوکراین پایان نمی‌یابد. پاسخ بسیار ساده است. تا زمانی که غرب از نقشه خود برای حفظ سلطه دست برندارد و تمایلات وسواسی خود برای شکست استراتژیک روسیه را نگه دارد، این جنگ ادامه خواهد یافت و در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از تغییر در این زمینه دیده نمی‌شود.»

روسیه در فبروری ۲۰۲۲ تهاجم گسترده‌ای علیه اوکراین آغاز کرد که آن را «عملیات نظامی ویژه» می‌خواند.

کی‌یف و متحدانش این جنگ را اقدامی برای تصرف قلمرو اوکراین عنوان کرده‌اند.

متحدان غربی اوکراین می‌گویند که آن‌ها می‌خواهند به کی‌یف کمک کنند تا در مواجهه با روسیه پیروز شود برای و رسیدن به این هدف، تسلیحات و مهمات به اوکراین ارسال می‌کنند.

وزیر خارجه روسیه این هفته قرار است که در نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) شرکت کند. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا نیز در این نشست حضور خواهد یافت.

 

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا