افغانستان

مینا خیری، خبرنگار آریانانیوز با مادرش در انفجار شام پنج‌شنبه کابل کشته شد.

مرکز خبرنگاران افغانستان اعلام کرده است که مینا خیری، گوینده خبر/ مجری تلویزیون آریانانیوز که شام روز گذشته در انفجار در تونس مسافربری در منطقه پل سوخته از مربوطات ناحیه ششم شهر کابل زخم برداشته بود، در شفاخانه جان باخته است.

در همین حال، تلویزیون آریانانیوز گزارش داده است که پس از آزمایش دی‌ان‌ای مشخص شده است که مینا خیری با مادر در انفجار شام پنج‌شنبه کابل کشته شده است.

او نخستین خبرنگاری است که در جریان سال جاری خورشیدی کشته شده است.

این انفجار ساعت ۷:۰۰ شام روز «پنج‌شنبه، ۱۳ جوزا»، در منطقه پل سوخته از مربوطات ناحیه ششم شهر کابل رخ داد. پولیس کابل اعلام کرد که در این انفجار چهار تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان می‌گوید که مینا خیری در این انفجار ابتدا زخمی شده بود، اما در اثر جراحات عمیق جان باخته است. طبق معلومات این مرکز، همراه با مینا مادرش نیز در این انفجار جان باخته و یک خواهرش به شدت زخم برداشته است.

طبق آمار مرکز خبرنگاران افغانستان از سال ۱۳۸۰ به این سو ۱۲۲ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای که ۱۹ تن آن‌ها زن بوده‌اند، در کشور کشته شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا