افغانستانخبر برتر

ملل متحد: در نتیجه جنگ در ولسوالی بلخاب دست کم ۲۷ هزار نفر آواره شده اند.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان «اوچا» گفته است که در نتیجه جنگ در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل دست کم ۲۷ هزار نفر آواره شده اند.

پس از بروز اختلافات میان طالبان و مولوی مهدی، فرمانده ناراضی این گروه، طالبان هزاران نیرو را به ولسوالی بلخاب فرستادند و برای چند روزی درگیری صورت گرفت. طالبان این ولسوالی را تصرف کردند و فرمانده ناراضی شان فراری شد. در این میان شمار زیادی از ساکنان این منطقه از ترس مجبور به ترک خانه و کاشانه شان شدند.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان «اوچا» امروز پنج شنبه (۱۶ سرطان/ ۷ جولای) اعلام کرده است که در اثر جنگ‌های اخیر در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل حدود ۲۷ هزار نفر خانه های خود را ترک کرده و آواره شده اند.

این سازمان گفته است که شرکایش در حال حاضر در حال آماده سازی مواد غذایی و سایر کمک‌ها برای بش از ۱۰ هزار نفر در بلخاب اند. بر بنیاد معلومات اوچا شماری از ساکنان بلخاب به ولایات دیگر از جمله بامیان پناه برده اند. بر اساس آمار این سازمان هم اکنون بیشتر از ۶۰۰۰ بیجاشده داخلی در بامیان زندگی می‌کنند.

شاهدان عینی و رسانه‌های داخلی افغانستان از کشته شدن ده‌ها غیرنظامی توسط طالبان در این ولسوالی خبر داده اند، اما طالبان تلفات غیرنظامی را رد کرده اند. تائید مستقلانه گزارش‌ها در مورد تلفات ملکی در ساحه دشوار است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا