افغانستانخبر برتر

عبدالله عبدالله خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در مورد افغانستان شد.

عبدالله عبدالله، «رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی» وضعیت در افغانستان را بحرانی خوانده و خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد این کشور شده است.
آقای عبدالله امروز «پنج‌شنبه، ۲۱ اسد» در نشست منطقه‌ای در مورد افغانستان در دوحه، گفته است که دستاوردهای دو دهه‌ی پسین مردم افغانستان مورد تهدید قرار دارد.
او افزوده است که در پی حملات اخیر طالبان به شهرها و مناطق مختلف کشور، هزاران نفر کشته و زخمی و صدها هزار نفر آواره شده‌اند.
به‌گفته‌ی او، بحران افغانستان صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند و اکنون وقت آن رسیده است تا شورای امنیت سازمان ملل در نشست اضطراری این شورا قضیه‌ی افغانستان و عواقب امنیتی – بشری آن‌را به بحث بگیرد.
عبدالله تاکید کرده است که در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل باید در مورد رسیدگی به بحران افغانستان تصمیم عاجل و قاطع گرفته شود.
این درحالی است که اخیرا حملات طالبان بر مراکز شهرها تشدید یافته است. این گروه مدعی است که کنترل حدود ۱۰ شهر را به‌دست گرفته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا