افغانستانخبر برتر

گفتگوی تلفنی غنی و اردوغان، اردوغان از افزایش خشونت طالبان ابراز نگرانی کرد.

محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور، روز «چهارشنبه، ۲۰ اسد»، با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه تلفنی گفت‌وگو کرد.

طبق اعلام ارگ، در این تماس تلفنی، دو طرف در مورد گسترش روابط و همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف گفت‌وگو کرده‌اند.

طبق آن‌چه ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد، رییس جمهور ترکیه در این تماس تلفنی از افزایش خشونت‌های طالبان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و به رییس جمهور غنی اطمینان داده است که ترکیه در کنار مردم و دولت افغانستان ایستاده‌ است.

رجب طیب اردوغان تأکید کرده است که خشونت‌ها در افغانستان باید قطع و یک راه حل سیاسی به خاطر تامین صلح پایدار و عادلانه جست‌وجو شود.

رییس جمهور ترکیه تصریح کرده است که اوضاع افغانستان را نظارت می‌کند و تمام تلاش‌هایش را برای قطع خشونت و آوردن صلح عادلانه و پایدار در افغانستان متمرکز خواهد کرد.

در همین حال محمداشرف غنی، رییس جمهور، ضمن ابراز همدردی به خاطر خسارات جانی و مالی آتش‌سوزی‌های اخیر در ترکیه گفته است که از موقف اصولی ترکیه و نگرانی این کشور در ارتباط به افزایش خشونت‌ها در افغانستان قدردانی می‌کند.

او نقش ترکیه را به عنوان یک کشور مقتدر اسلامی در منطقه در زمینه آوردن صلح عادلانه و پایدار در افغانستان، با اهمیت خوانده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا